Teglin iPod – Mart 2016.

 

Esperanza Spalding – Earth To Heaven

https://www.youtube.com/watch?v=WdcPPLDvJoA

Na neki način, Esperanza Spalding je “kriva” za to što indie izvođači neće imati prevelike šanse u budućnosti na dodelama Grammy nagrada. Pre pet godina je kategorija najboljeg novog izvođača bila zacementirana kvotom 1,05 na Justina Biebera, ali je umesto njega, Esperanza Spalding, pevačica i basistkinja, odnela tu titulu. Arcade Fire pre Lady Gage, Spaldingova pre Biebera, Grammy nagrade su 2011. godine imale ta dva najjača utiska. Sada se nakon dve godine, vratila albumom Emily’s D+ Evolution, na kom je sažela svoj doživljaj Princea i Janelle Monae.

 

Ariana Grande – Dangerous Woman

Pre dve godine sam u vezi sa Arianom Grande imao samo jednu brigu – njen prezategnuti konjski rep je izgledao tako čvrsto, da je iz moje perspektive delovao kao oružje dostojno ulozi Catwoman u Batman franšizi. Album My Everything je u 2014. godini bio ozbiljan pop-takmac albumu 1989 Taylor Swift, a ove godine kampanja novog albuma je predstavljena u Saturday Night Live, gde je bila i host i musical guest. Imitacije Jennifer Lawrence, Christine Aguilere i Britney Spears su dovoljne da shvatimo da je Ariana car privatno, a singlom Dangerous Woman je kampanju uvela u predalbumsku tišinu, a od albuma imamo velika očekivanja.

 

Primal Scream – Trippin’ On Your Love

https://www.youtube.com/watch?v=b__pwud93cg

Kada bendovi koji su bili na svom vrhuncu devedesetih i početkom 2000-ih i dalje snimaju ambiciozne projekte na kojima regrutuju Sky Ferreiru i bend Haim, to se mora poštovati. Njihov album Screamadelica iz 1991. godine (lično, prvi pratilac albuma OK Computer Radioheada za tu deceniju), reizdat je u januaru ove godine kao podsetnik da “Rave rock is not dead”, a novi album, Chaosmosis, otvara ova pesma, svedena na suštinu Screamadelice, uz podršku sestara Haim.

 

Lapsley – Cliff

Devetnaestogodišnjakinja iz Liverpula je za sebe rekla da je posetilac underground žurki u svom rodnom gradu, ali na njenom albumu Long Way Home ne se mogu čuti izvedbe koje bi se ugradile u klasičan koncept klabinga. Bez ejdžizma, pohvalno je kada neko sa 19 godina pravi pop za odrasle upakovan u šljokičasti skelet radi ličnog pečata.

 

The 1975 – She’s American

The 1975 su od svog debija pre tri godine zaglavljeni između pop pristupačnosti i rok autentičnosti, negde između uticaja bendova Strokes i Phoenix, podsećajući na momente na INXS i The Police, uz koprcanje od prihvatanja ozbiljnog boy band potencijala koji imaju.

 

M.I.A. – OLA

M.I.A. je sasvim dobro podnela mučan spor sa upravom fudbalskog kluba Paris Saint Germain, koji se ogradio o njen pozitivan stav (nosila je dres pomenutog kluba u svojoj pesmi podrške izbegličkoj krizi) o sirijskim migrantima. Motiv granice je prisutan u njenoj novoj pesmi OLA kojom je apdejtovala svoj Soundcloud profil u trenutku prelaženja meksičke granice.

 

Keznamdi – Nuh Skylarking

Da je Nemanja Kojić Kojot preneo instrumentalnu tvrdoću Eyesburna na svoj alter ego Hornsman Coyote, mogao je da zvuči kao Keznamdi. Samosvest od izbegavanja grešaka, rad na sebi i ulaganje su teme koje čine Kezmamdijev beskrajni hustle, kako je predstavio svoj život.

 

BIA – Gucci Comin’ Home

https://www.youtube.com/watch?v=FYuLbr4Dl4I

Čini se da je izlazak iz zatvora Gucci Mane-a jednako iščekivan kao prošlogodišnji izlazak Šešelja iz haške ćelije. Trenutno najpametniji biznismen u svetu muzike, konstantno dobija muzičke omaže sebi i svom životu u zatvoru, a poslednji stiže od BIA-e. Stihom “If Gucci comin’ home, then we don’t need no Donald Trump” podvlači ekvivalent izmedju Guccija i Trampa u poslovnom smislu i kontrira negativnoj prozivci republikanskog POTUS kandidata atlantskog rep dvojca Rae Sremmurd u njihovoj Up Like Trump.

 

Kendrick Lamar – Untitled 2

Kendrick-Lamar-Untitled-Unmastered-Physical-Cover

jućub ne da embedovanje Kendrika, klikni OVDE 

Kanye West menja DNK rep muzike, dok Kendrick stalno nešto dodaje kako bi je renovirao. Untitled Unmastered je novi, iznenadni album Kendrick Lamara koji predstavlja isečke koji nisu dospeli na To Pimp A Butterfly, ali su, iako isečci, na vrlo visokom rep standardu.

 

Tyler, The Creator – WTF Right Now

Raspodela vrlina u Odd Future ekipi je jasna: Earl Sweatshirt je mlad i pretalentovan, Domo Genesis je najpotcenjeniji, Frank Ocean je ćudljivi genije, dok je Tyler njihov radikalni vođa. WTF Right Now počiva na matrici Kanye Westa za Freestyle 4 sa Pabla, a u spotu je prisutan i A$AP Rocky. Podseća na naci žurku iz filma 51st State, samo bez dijareje, i podstiče razmišljanje kako bi se Rocky lepo uklopio u Odd Future.

 

Kamaiyah – Out The Bottle

Scenario druge sezone serije Empire je sa pojavom Kamaiyahe, dobio svoju potvrdu u stvarnosti – Freda Gatz aka Bre-Z je štićenica Luciusa Lyona u pomenutoj seriji koji je od nje hteo da napravi sve što Kamaiyah jeste: samopouzdana ženska rep figura koja ne želi da bude ni Lauryn Hill, ni Missy Elliott, već da demonstrira naučeno slušanjem repa i RnB-a devedesetih.

 

Kevin Gates – Hard For

Kevin Gates pretenduje da bude lepa priča o tome kako je lokalni rep ljubimac uspeo, bez inferiornog saterivanja u korporativni čorsokak. Verovatno uspeh dolazi jer je na svom albumu Islah dokazao da je sam svoj najbolji tekstopisac, izvođač refrena, bez ostavljanja mogućnosti da bi neko bolje izveo njegove pesme, bez obzira što mu je stil i tehnika ukorenjena u stvaralaštvu 2 Paca i Xzibita, koji imaju milione neuverljivih imitatora. Hard For nastavlja da prati trend alternativnih izjava ljubavi, poput one “If you had a twin I would still choose you” Drake-a Rihanni, s tim da je Gates konkretniji sa “You the only one that my dick could get hard for”.

 

Skrillex & Diplo ft. Kai – Mind

Jack Ü je u martu prošle godine spojio Skrillexa i njegove frenetične bitove sa Diplom, najupornijim pretendentom na pijedestal radijskih hitova sa konstantnom erekcijom za saradnje. Bučnoj i zabavnoj žurci Dipla i Skrillexa se pored Kiesze, Justina Biebera, 2 Chainza i AluneGeorge, pridružila i Kai, a podcenjena Mind se tek nakon godinu dana izdvojila iz buke i postala singl.

 

Era Istrefi – Bonbon

Kosovo* svim snagama radi na prijemu u međunarodne organizacije, na svim frontovima, pa i muzičkim. Bez emigracije u Englesku poput Rite Ore, rođena Prištevka, Era Istrefi, ostala je kod kuće i rešila da sa muzičkim hintom Disclosure-a i mamurne Azealie Banks krene ka osvajanju statusa superstara.

 

Azealia Banks – Can’t Do It Like Me

Azealia Banks je preprošlog četvrtka izbacila mixtape koji prati njen LP iz 2014. godine, Broke With Expensive Taste sa dva singla, The Big Big Beat i Used To Being Alone. Izbor sa mixtape-a je pao na Can’t Do It Like Me, podsetila me neodoljivo na najbolji narodnjak 21. veka – Low Flo Ride.

 

Mura Masa – What If I Go

Imam utisak da svako ko je predstavljen kao britanski producent ne može da omane ni u čemu. Mura Masa je Timbaland kakvog želimo u 2016. godini, koji od potcenjenih featuring izvođača poput NAO, Denai Moore i Shure pravi istinske heroje svog rada, dok je What If I Go savršena veza produkcije i vokala Bonzaija.

 

Jack Garratt – Worry

Garratt je izdao svoj debi album Phase. Jedina zamerka koju imam je slična onoj koju sam imao za Tylera, The Creatora nakon poslednjeg albuma: drago mi je da izvođači slušaju dosta muzike, ali to ponekad može delovati dosta zbunjujuće. Ovde imamo repliciranje ranijih radova James Blake-a, tehniku Jai Paula pri obradi Florence and the Machine, sa ciljem da album zvuči kao Latch sa Disclosure-ovog sjajnog albuma Settle iz 2013. godine. Iako generički album, talenat Jacka Garratta je previše ozbiljan i njegovu originalnost tek treba očekivati.

 

JMSN – Cruel Intentions

Šest minuta zna da bude predugoza trajanje jedne pesme. Ova je jedna od onih koja ti se dopadne u prve dve sekunde, a utisak postaje sve bolji kada od polovine pesma postane sopstvena live verzija.

 

Gallant – Bourbon

“Loved in cold blood and got used to it” je za sada jedan od najboljih stihova godine. Sa atmosferom balada iz osamdesetih, Gallant je uzdanica Mind of a Genius izdavačke kuće, koja je, gledajući roster, rokerskije nastrojena. Možda pojava Gallanta promeni to.

 

ANONHI – Drone Bomb Me

Protestna muzika 21. veka je dobila svoje konačno uobličenje – agresivna lirika sa “larger than life” porukom koju u spotu predstavi superstar poput Naomi Campbell. Prvi singl 4 degrees je zakačio temu klimatskih promena, dok Drone Bomb Me predstavlja perspektivu mlade avganistanke kojoj su porodicu ubili američki dronovi. Produciran pomoću Oneohtrix Point Never i Hudsona Mohawke-a, album ANONHI koji željno očekujemo je već sa ova dva singla nešto posebno.

Autor: Andrija Savić

Rate this post

COMMENTS

WORDPRESS: 0