Teglin iPod – Februar

Kanye West ft. Chance The Rapper & Kelly Price – Ultralight Beam

https://www.youtube.com/watch?v=j1mYWYV9nAM

Chance The Rapper je bio jedanaestogodišnjak kada je kroz njega prvi put prošao Bog iz Kanyeove pesme “Jesus Walks”. “Ultralight Beam”, prva pesma sa “The Life of Pablo” albuma, distribuira pojam Boga kroz četvorogodišnju ćerku Kanye Westa, North. Izdvojio sam ovu pesmu sa novog albuma, jer mi je bila prva omiljena, iako mi se omiljena sa “Pabla” od dana izlaska albuma do juče, promenila bar pet puta, što je Kanye verovatno i hteo da postigne.

 

Massive Attack – Voodoo in My Blood

Massive Attack, poliglote i dovoljno dobri producenti kako bi išli u korak s vremenom su iz Young Fathers, kao saradnika na ovom delu EP-ja “Ritual Spirit” izvukli impuls koji im je najviše odgovarao. U spotu za “Voodoo in My Blood” se pojavljuje Rosamund Pike, zbunjena zlom silom u podzemnom prolazu koji sugeriše poreklo snimka iz montaže filma “Gone Girl” koji nije dospeo na bioskopsko platno pre dve godine. Ili nastavak “Gone Girl”?

 

Azealia Banks – The Big Big Beat

Očekivano i karakteristično, ali ne i isto. Iza Azealie stoji jak bit praćen nabrajanjem razloga izvođača zašto je bolja od mene koji je uvod u moćnu vokalnu deonicu. Samo što sada kako je sve luđa, njena dobro poznata konfiguracija singlova zvuči sve bolje.

 

FKA twigs – Good to Love

Kada je startovala “Twillight” franšiza, fanovi, posmatrači i ravnodušni su se složili oko jednog – Ko god bude devojka ili žena Roberta Pattinsona u narednih 10 godina neće biti kul kao on. Manje agresivna od “Two weeks” ili “In time”, FKA twigs je sa “Good to Love” podstakla razmišljanje da Robert Pattinson ima devojku koja je više kul od njega uz pomoć jednostavnosti posmatranja ljubavi bistrih očiju. FKA twigs takođe podstiče i razmišljanje da li je ona Sade za 2016. godinu?

 

Beyoncé – Formation

B ima novu i zabavnu pesmu. I vrlo bitnu pesmu. Bitnost dolazi iz stiha “I like my negro nose with Jackson 5 nostrils” i refrenskom ponavljanju “My daddy Alabama, my mommy Louisiana”. Ako je na “Flawless” podvučen pojam moći “I woke up like this” deklaracijom, na “Formation” je proširen restriktivnim uputstvom za upotrebu: Beyoncé je crnkinja koja reprodukuje crnačku umetnost namenjenu crnkinjama. Beylosophy je u 2016. potpun pojam sa sve Statutom. Šteta što je bez duše.

 

Santigold – Banshee

“99 c” je novi album Santigold gde je savladala postporođajnu depresiju. Cathy Dennis, producent “Can’t Get You Out of My Head” Kylie Minogue i “Toxic” Britney Spears”, napravio je “Banshee”, koji zvuči kao moderni soundtrack osvete poznatog tria sa “Cartoon Networka”, “Powerpuff Girls”.

 

NAO – Fool to Love

https://www.youtube.com/watch?v=-RX2xi2WSvo

Ima ironije u tome što je februar, koji je na svojoj polovini rezervisan za proslave ljubavi, imao najbolje pesme sa tematikom raskida. NAO na svoju prošlost gleda nežno i nostalgično, uz dodatak novih muzičkih alata u kontekstu sveta u kom živi. Ovo je R&B koji je bio futuristički prikazan na početku 21. veka.

 

Smerz – Because

Lykke Li, Royksopp, Robyn, Tove Lo, Jens Lekman, First Aid Kit, Trentemoller, Erlend Oye i Bjork su skandinavski izvođači koje volimo, ali nijedan od njih nije uradio ono što su “Smerz” uradile u februaru 2016. Đuskale su uz muziku stvorenu pod uticajem londonskog dua “Disclosure” i na svakih pet sekundi katatonično ali vrlo ubedljivo ponavljale “Anal is magic”.

 

Young Thug – For My People

Kanye West je u svom Grammy rantu tvitovao da izvođači poput Young Thuga u budućnosti moraju biti viđeni na dodeli Grammy nagrada i da je postalo glupo da rep bude zastupljen isključivo u vidu njega i Jay Z-ja u odelima. Young Thug je jedan od retkih izvođača koji ne kalkuliše sa novim izdanjima u cilju stvaranja nekog nasleđa i auto-mitologizacije, već ubrzava tempo izbacivanja nove muzike što za sada samo prati Future Hendrix.

 

Boosie Badazz – Wanna be heard

Pod pretpostavkom da je Danny Brown najbolji reper “za odrasle”, Boosie Badazz bi svakako mogao da se umeša u trci za preostala dva mesta na tom pobedničkom postolju. Pre dve godine, Boosie je u stilu Luciusa Lyona iz serije “Empire” snimio album u zatvoru, ali je na svom novom izdanju napolju gde percepira sve oko sebe i isporučuje.

 

James Blake – Modern Soul

Za vreme rezidenture James Blakea na BBC radiju 11. februara, kada je premijerno puštena “Modern soul”, Kanye West je predstavljao svoj novi album u Madison Square Gardenu. Srpski pandan tome bi bio kao kada bi Vlada Džet Janković predstavio novu muziku sa nekim srpskim bluz bendom dok Bajaga drži koncert u Areni. James Blake je pustio “Modern Soul” i možda počeo objavu svog novog albuma istog dana kao i Kanye na kom će se upravo naći saradnje i sa Westom i Justin Vernonom (Bon Iver).

 

Mavis Staples – Dedicated

U prvoj sezoni serije “True Detective” se u dobro programiranoj šemi soundtracka našla pesma “Too Many Tears in My Eyes” Tine i Ike Turnera. Od prvog slušanja, 10 procenata moje muzičke pažnje je usmeren ka pronalaženju sličnog DNK kakav su Ike i Tina imali. Igrom slučaja, Mavisin glas seže do sličnih granica kao Tinin: Dole odlazi do najfinijeg baritona, a odatle kreće ka standardu crkvenog hora.

 

Lianne La Havas – Fairytale

Lianne La Havas može da čita fatalnu anamnezu, to će i dalje zvučati kao najlepša bajka koju si voleo kao klinac. “Fairytale” jednostavno čini post-raskidno stanje lakšim za želudac.

 

Adrian Younge – Spmethng about April II

https://www.youtube.com/watch?v=NNOwNQeqcwE

Adrian Younge je brendirao poseban pravac soul muzike. Lukava eksploatacija atmosfere sedamdesetih koju paraju ehoi Curtis Mayfielda i James Browna. Ukratko, to je opis albuma “Something about April II”. Prožet featuring izvođačima poput Loren Oden, saradnikom Kendrick Lamara Bilalom, i favoritom kasnonoćnih plejlista pokojnog radija B92, Raphael Saadiqa, album u trajanju školskog časa za vreme štrajka prosvetnih radnika je apsolutno vredan vašeg vremena.

 

St. Vincent – Emotional Rescue

St. Vincent je za potrebe novog filma Luce Guadagnina “A Bigger Splash”, obradio singl Rolling Stonesa iz 1980. koji je tada svim autsajderima u ljubavnom trouglu lik sa kintom koji prodaje prazne priče – devojka – lik bez kinte koji zna da je više kul od lika sa kintom ali i on ima praznu priču, predstavio POV Mick Jaggera pre 35 godina, koji je u pomenutom trouglu bio ova druga kateta.

 

Autor: Andrija Savić

Rate this post

COMMENTS

WORDPRESS: 0