Tegla preporučuje: 31. Beogradski Jazz Festival (28.10.-01.11.)

Kada se pogleda posećenost festivala, pomislio bi čovek da smo najkulturniji narod na svetu. Koliko ljudi ode na raznorazne muzičke, filmske i književne festivale i sajmove, prosto je nemoguće da umetnici u Srbiji imaju problem da prežive. A imaju, i to često. Problem je što je većini posetilaca bitnija manifestacija od sadržaja, pa se posle slikanja i tagovanja lokacije za Facebook i Instagram, uglavnom udalje, ili shvate da to čemu prisustvuju, nije baš njihova šolja čaja, ili čašica rakije. Ali dobro, šta je tu je, ne treba zbog toga sigurno ukidati te iste događaje, jer nam daju priliku da čujemo i vidimo stvari, koje se samostalno verovatno nikad ne bi pojavile kod nas. Beogradski džez festival, naročito poslednjih godina, ume da izbalansira program i obezbedi nešto, kako za konzervativnije džezere, tako i za mlađu publiku koja se džezu učila preko emisija Gillesa Petersona. Iako vas je Tegla navikla na izveštaje sa vašarskih festivala, počela je jesen, sve se seli unutra, pa zašto da ne vidimo i šta je sav taj džez. Ovo su imena od kojih najviše očekujemo, a kako smo se proveli, saznaćete za nedelju dana.

 

Hiromi Trio (Dom Sindikata, 31.10.2015.)

Najveća zvezda ovogodišnjeg festivala je mlada pijanistkinja Hiromi Uehara. Virtuoz na klaviru i, kažu upućeniji, jedna od najboljih učenica legendarnog Čika Korije. Njena trio postava svira moderan džez, koji često povuče ka popularnijim formama kao što je fjužn, ili čas progresivni rok. Potpuno uživljena u muziku koju svira, često i sama poskakuje i svira na nogama, pa sigurno ni publika neće mirno, sa rukom na bradi, uspeti da posmatra koncert. Može da se đuska i sedeći u stolici, pokušajte!

 

 

James Brandon Lewis (Dom omladine Beograda, 29.10.2015.)

Da se džez nije izgubio u akademijama i lounge barovima, i da i dalje može da nosi, i te kako jaku, političku poruku pokazuje i novi projekat jednog od najtalentovanijih svetskih saksofonista Days of Freeman. Rasni problemi potresaju Ameriku više nego ikada u skorijoj istoriji, a Lewis kroz tvrdu svirku daje retrospektivu svog detinjstva na ulicama Njujorka. Budući da je tada odrastao pod uticajem rastućeg hip-hopa, možemo čuti i takve uticaje, ali na kraju – sve je to džez

 

 

Quartet  (Dom omladine Beograda, 30.10.2015.)

Ljubitelji saksofona će se odlično provesti na festivalu, jer gostuje nekoliko vodećih svetskih majstora tog instrumenta. Jedan od njih je i Miguel Zenon, najbolji džez muzičar prošle godine po mišljenju američkog Udruženja džez novinara. Pod velikim je uticajem latino muzike, ali nemojte očekivati salsa parti. Latino uticaji su tu, pre svega, u ritmici i živahnom senzibilitetu. Sa mešavinom furioznih i lamentirajućih džemova, Zenon vam ne daje mogućnost za predah.

 

 

Supersilent (Dom omladine Beograda, 1.11.2015.)

Poslednji dan rezervisan za avangardu. Norveški improvizatori Supersilent ispituju grancice muzike u svojoj mešavini nojza i distorziranih džez melodija. Pre njih nastupa turski Soyut Boyut, koji imaju tradicionalnu postavu, ali im muzika u potpuno neverovatnim pravcima. Samo za najhrabrije!

 

Hashima  (Dom omladine Beograda, 28.10.2015.)

Kao lepo vaspitani ljudi, prvo smo ispoštovali strane goste , a domaće ostavili za kraj, što nikako ne znači da kvalitetom zaostaju u bilo kom pogledu. Na otvaranju možete čuti ovaj sastav koji meša džez osnovu, balkanske melodije i vrhunsku improvizaciju. Uz Naked, koji nastupa iste večeri, publika će na pravi način shvatiti snagu džez scene u Srbiji danas.

 

Sve ostalo što vas zanima možete saznati na adresi http://www.bjf.rs/, a u međuvremenu – uživajte u džezu!

 

Autor: RadomirZvoncek

Rate this post

COMMENTS

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar

    […] ste pročitali najavu festivala, mogli ste da steknete utisak da je dolepotpisani sa entuzijazmom prišao problematici i da će […]