Star Wars Battlefront II – igrali, pa bismo možda i preporučili

Da nam je neko pričao kako postoje ljudi alaviji na pare od Džordža Lukasa, ne bismo mu verovali. Izgleda da ih ipak ima, ali igra je dovoljno dobra, pa probajte.

Od kada je Džordž Lukas odlučio da proda svoj LucasArts Studio i celu Star Wars franšizu, Disney se, kao novi vlasnik tog brenda, postavio kao prema kravi muzari, koja može da da baš mnogo mleka. Pored toga što filmovi iz tog univerzuma izlaze svake godine, i svaki drugi segment franšize se maksimalno eksploatiše. O kvalitetu svakog novog proizvoda ne mogu baš subjektivno da govorim, pošto sam SW fan, ali mislim da ovakvo štancovanje neće proizvesti neki veliki kvalitet. Naravno da ni video igre nisu ispale iz tog šablona. Tako je na red došao (Star Wars) Battlefront II. Izdavački studio Electronic Arts je igru hajpovao više nego uobičajeno, tako da se dosta očekivalo. Nama je i ovog puta u susret izašao ComputerLand, pa smo dobili press kopiju igrice par dana pre zvaničnog izlaska.

U trenutku kada smo i mi došli na red da probamo, na internetu se,  mislim na ekipu koja samo priča o igricama, digla toliko velika prašina da su na kraju i neki svetski mediji o tome pisali. O čemu se radi? Alavi izdavači su došli na genijalnu ideju kako da od igrača izvuku još koji dolar posle kupovine igre. U igri postoje mikrotransakcije sa kojima igrač može da kupi takozvane “loot boxove”, koji vam dođu kao greb-greb kartice. Vi platite, pa ako imate sreće dobićete nešto iole vredno. To vredno bi u igrici trebalo da predstavljaju boost kartice, sa kojima igrač poboljšava svog junaka, ili otključava super junake iz serijala poput Luke Skywalkera ili Dart Vadera. Što imate bolje kartice, to su vam veće šanse da budete bolji u okršaju sa drugim igračima. Logično, zar ne? Sve bi to bilo možda i lepo, da nije napravljen veliki disbalans između toga koliko vama treba da dođete do tih kartica, a da ne platite više od osnovne cene igre, i mogućnosti napredovanja ukoliko uredno dajete još novca. Došlo se do toga da je igra postala klasična pay-to-win (plati pa se klati, što bi naš narod rekao). U nekim zemljlama, poput Belgije, pokrenuta je istraga, pošto se ovakav sistem u kome smatra kockarskom igrom, što se malo kosi sa njihovim zakonima.

Epilog tolikog nezadovoljstva je sledeći. EA se javno izvinio i uvažio kritike publike, tako da je uklonio mikro transakcije iz igre, za sada. Kako će se to odraziti na samu igru, pokazaće vreme. Meni je ta informacija ostavila impresivan utisak, pošto u našem okruženju, ma koliko se ljudi bunili da nešto nije u redu (mada će uvek postojati ekipa koja će braniti suprotno ma koliko to bilo kontrapoduktivno za okolinu), ljudi koji odlučuju se ne obaziru i ponašaju se kao da je sve kako treba. Tako da mu dođe da se mi ništa ne pitamo. Napolju je možda drugačije. Možda.

Sama igra izgleda perfektno. Glavni fokus je na multiplejeru. Tu su epske bitke u svemiru, invazija Nabua, okršaji po snegu i prašumama. Postoji i single player kampanja, koja je sasvim solidnog kvaliteta. Da se javnost nije pobunila, ko za kako bi se ovo završilo. Ovako, igra će sigurno naći put do igrača, ali ostaje gorak ukus bezobraznog poteza EA. U svakom slučaju, topla preporuka da probate, ako ste fan Star Wars serijala i kapitalističke manipulacije ne mogu da utiču na vas.

Autor: Kapetan Dragan

 

Star Wars Battlefront II – igrali, pa bismo možda i preporučili

COMMENTS

WORDPRESS: 0