Raskid i priključenija po Drejku

 

Diskografska kuća Cash Money Records je prva koja se fokusirala na stvaranje hip-hop zvezda, čija okosnica stila nije bila direktno povezana sa bad boy reputacijom. Prošlogodišnji Drakeov album If You’re Reading This It’s Too Late, marketinški je svoju paralelu pronašao u izdanju Beyonce Knowles iz 2013. godine: na šestogodišnjicu svog EP-ja So Far Gone, četvrti studijski dugosvirajući rad najpoznatijeg navijača Toronto Raptorsa, pojavio se iznenadno i bez ikakvog upozorenja, i tako krenuo ka vrhu svih top lista. Muzički, izdanje Radioheada iz 2007. godine, takođe je dobro poređenje: In Rainbows je spakovao atmosferu highlighta devedesetih poput OK Computer i The Bends u album za drugu polovinu prve decenije 2000-ih. Iako su fanovi već primetili promene u zvuku, nisu imali problem da odgovore na tranziciju.

 

If You’re Reading This It’s Too Late je “pametan” album, nastao iz nervoze koja nije poljuljala racionalnost u rešavanju konflikata u vezi sa selidbom u drugu diskografsku kuću zajedno sa Nicki Minaj, provođenju meseci u studijima i novonastalom rivalstvu sa Kendrick Lamarom. Ako bismo izvlačili poruku i pouku priče, kao nekada na kraju časa srpskog jezika, došli bismo do zaključka da u Drakeovom slučaju, uspeh stvara jednak broj problema koliko i rešava. Ali, postoji caka. Pre diss-mantre na pesmi Energy, ili blagoslovenosti u neznanju o pričama iza njegovih leđa na Know Yourself, Drake je 2011. godine na albumu Take Care bio sopstveni emotivni egzorcista, pa je u poetičan, “too much info” narativ, gurnuo bes, bol i očajanje kao nuspojave raskida. Jedna od najzapaženijh strofa sa Take Care, došla je iz saradnje sa Rick Rossom na pesmi Lord Knows gde izaziva sve van svog usamljenog oklopa, da se oprobaju u tome što ga je navelo na dizanje zida oko sebe; “They take the greats from the past and compare to us/ I wonder if they’d ever survive in this era”.

 

Odatle je Drake počeo sa izgradnjom standarda od sebe, pa je na pratećem albumu Nothing Was the Same, iz septembra 2013, etablirao sebe kao najbolji krosover repa i popa. Usamljenost i auto-konflikti su konstruisali skelet “naj-Drake” albuma, koji je s jedne strane izazivao prevrtanje očima na eksplicitno prezentovanu jadnost, a s druge ostavljao mnoštvo kul rečenica za izgovoriti na samrti. Novi album, nazvan Views From the 6, raspoređen je za izlazak u noći između Velikog Petka i Velike Subote po pravoslavnom kalendaru. Par teaser pesama nije dalo dovoljno prostora za kristalisanje očekivanja. Svakako nas očekuju nove kuknjave u refleksijama raskida, priče o parama i možda neke pun-intended NBA fore. Voditi evidenciju o Drakeovim bivšim devojkama može biti posao sa punim radnim vremenom, pogotovu jer je Drake lik koji je u stanju da priča o sebi tri sata i ako budeš srećan, možda će zatražiti savet od tebe, ali i to je OK, jer su njegove priče sigurno zanimljivije od tvojih.

 

Mi smo iz Drakeovog opusa odabrali 14 pesama koje su nam omogućile da, bili u srećnoj vezi ili ne, osetimo mučno, ali i oslobađajuće dejstvo raskida.

 

Marvins Room

Marvins Room je ono što se desi nakon tvog prvog izlaska kao sveže single osobe, u kom si se loše napio bez drunk-lock aplikacije na telefonu. Ultimativna drunk-dial himna dolazi kroz stihove: “Fuck that nigga you love so bad/ I know you still think about the times we had.”

 

HYFR (Hell Ya Fucking Right)

Kao što Pitbull navodi gradove koji đuskaju s njim svake noći pa do zore, Drake navodi gradove u kojima njegove bivše devojke sada žive. “All my exes now live in Texas like I’m George Strait”, stih koji naglašava demografsku pretežnost njegovih bivših, deo je pesme HYFR koja je poruga sadašnjem njegove bivše koji joj plaća studije u Atlanti, nesvestan da će biti navozan jednog dana. Pesma je prelomna tačka raskida, gde tuga prelazi u strategiju.

 

Look What You’ve Done

Najdetaljnija Drakeova pesma o izgubljenim ljubavima i avanturističkoj prošlosti, završava se porukom njegove bake u kojoj mu saopštava koliko ga voli i koliko je zahvalna na njemu. Prolazili kroz raskid ili ne, Look What You’ve Done je pesma posle koje vam mora biti bolje, osim ako niste mrtvi iznutra.

 

From Time

Lična interpretacija pesme From Time se svela na prijateljstvo između Jhene Aiko i Drakea, koji sastavljaju govor njegovoj bivšoj, ili sadašnjoj devojci, koja ga ne “prati”, ni emotivno, ni intelektualno. Bolje sa drugaricom, nego u ogledalu. Refren “I love me enough for the both of us” se produžava u eksplicitne detalje iz Drakeovog porodičnog života, dovoljno komplikovanog da mu emotivni zahtevi devojke budu na višem nivou od očekivanog (normalnog). U refleksiji do dostizanja stoprocentnog ispunjenja, dolazimo do jadnosti koja oduzima dah: “The one that I needed was Courtney from Hooters on Peachtree/ I have always been feeling like she was the place to complete me”.

 

Own It

Nothing Was the Same je Drakeov album koji najviše iscrpljuje, zbog prevelike količine eksplicitnih i ličnih informacija, čija je gusta koncentracija razblažena težnjom za stvaranjem odličnog pop-albuma. Kada iscpljeni od slušanja dođete do Own It, shvatite da bi ovo trebalo da bude o Rihanni. Verovatno jeste. U stvari, ko zna koja po redu je ovo pesma o Riri. Ova se fokusirala na ljubavni trougao Drake-Rihanna-Chris Brown.

 

Unforgettable

Drake je na svom debi albumu Thank me Later bio zaljubljen u činjenicu da ga niko nikad nije voleo i da je uvek bio ostavljena strana, ali za razliku od iste teme Kanye Westa na albumu 808s and a Heartbreak, gde je požar lošeg osećanja “gašen” mizoginijom, Drake je i dalje u komplikovanoj misiji za novom ljubavlju čiju složenost ne krije. Unforgettable poručuje isto što ti svako poruči dva sata nakon raskida: Ima ih još tri i po milijarde na ovom svetu, saberi se!

 

Hate Sleeping Alone

Ono što je Toše Proeski načeo u Sobi za tugu, Drake je nastavio u Hate Sleeping Alone. Kao i kod Proeskog, za Drakea se ne može reći da uživa u izboru praznog kreveta, samo sa još jačim intenzitetom. S tom razlikom, što se čini da više ne želi da spava sam, nego što nije “sa onom koju voli”: “I say I’d rather be with you but You’re not around/ So I’mma call somebody up and see if they’d be down/ Cause I hate sleeping alone”.

 

Practice

Take Care je album najpoznatiji po tome što su vam se i najčudnije okolnosti tokom hiper-analize sopstvene veze i svih činjenica oko nje, učinile podudarnim sa Drakeovim. Practice će vam dozvoliti da misao o tome (ukoliko ste je ikada imali) kako su svi bivši/e vaše/g sadašnje/g bili samo vežba za vas, čujete još od nekog.

 

Shot For Me

Verovatnoća da će mehanizam odbrane kada vaša bivša nađe sledećeg biti “sladak limun”, u smislu “Ja sam bolji, šta taj ima” je vrlo visoka i isto toliko uobičajena. Neki se zadrže na tome i nastave dalje sa svojim životom, ali je Drake u Shot For Me otišao korak dalje i nabrojao čitav spisak razloga zašto je bolji od njenog sadašnjeg. Na kraju pesme, ofanziva dostiže vrhunac “Ja sam te stvorio, ja ću te i ubiti” strategijom.

 

Doing It Wrong

Referencom na neopozivu pesmu broj jedan o raskidu 21. veka – Someone Like You Adele Adkins, Drake povlači univerzalnu crtu svog inspektorskog rada na opservaciji ljubavnih odnosa, koji obično dolazi u završnoj fazi preboljevanja, kada si spreman za davanje nove šanse vezama: “We live in a generation of not being in love, and not being together/ But we sure make it feel like we are together/ Cause we are so scared to see each other with everybody else”.

 

Good Ones Go

Ovo nadilazi pojam zdrave jadnosti i  emocionalne rezervisanosti za nove stvari na emotivnom planu. Pripovedanjem o tome kako mu je potrebna “čitava večnost i još jedan dan preko” da se emotivno pripremi za devojku svojih snova, nada se da se ona neće skrasiti s nekim pre nego da prođe ta večnost i još malo preko, dok se on sebično priprema za taj korak: “The good ones go, if You wait too long/ But the good ones go/ So You should go before You stay too long”.

 

The Ride

The Ride odlazi u fazu preboljevanja raskida kada možeš bivšu devojku da sagledaš racionalno i prizemno, kao onomad kad ti se nije ni dopadala, ali sada imaš problem s tim šta je postala. Ova faza dolazi pre završne, kada ravnodušnost postaje dominantna emocija, ali pre toga ipak primetiš određena hirurška poboljšanja na bivšoj: “Brand new girl and she still growing/ Brand new titties, stitches still showing/ Yeah, and she still praying that it heals good/ I’m about to fuck and I’m praying that it feels good”.

 

Come Thru

Suština Aubrey Graham Drakea – Come Thru, je proizvoljno peti mesec nakon raskida, gde ti na dnevnoj bazi ni ne padne na pamet da se obratiš bivšoj, ali takođe na dnevnoj bazi, ne možeš da prestaneš da misliš na nju, u romantičnom sanjarenju o Love Actually pojavljivanju na vratima, sa izjavom ljubavi ispisanom na kartonu.

 

Hotline Bling

“Really I think I like who I’m becoming” – ovo nam je Drake poručio sa Take Care albuma. U oktobru 2015. godine se pojavio spot u pastelnim bojama, sa čudnim plesnim pokretima, koji su bili toliko čudni da su bili instant genijalnost. Drake nije postao ništa drugo. Kroz četiri godine, Drake i dalje voli da pogleda devojkama preko ramena da vidi šta kucaju u neki od mobilnih mesindžera i da, zabrinut što “nose sve manje a izlaze sve više”, blago trolujući pošalje subliminalnu poruku “Šta to radiš devojko?”

Autor: Andrija Savić

3/5 - (2 votes)

COMMENTS

WORDPRESS: 0