Pop svet Kanye Westa

Obožavam reprize. Dosadašnje pisanje tekstova za Teglu podrazumevalo je značajnu dozu budnosti i obnovljivog entuzijazma pri praćenju repriza serija Lisice, Friends i Sex and the City. Ovaj je zahtevao ponovno slušanje najboljeg back-to-back proizvoda iz 2011. – album Jay Z-ja i Kanye Westa Watch the Throne. Ekspanzija Kanyeovog savršenog My Beautiful Dark Twisted Fantasy i Blueprint 3 Jay Z-ja, koji je komercijalno nadmašio ponuđeno na albumu, prethodili su objavljivanju WtT. Najavljen singlom Otis koji se nije našao na albumu, Kanye i Jay su semplovanjem Ottisa Redinga objasnili svima koliko je njihovo drugarstvo kul, a spot je podigao lestvicu sreće u običnom čoveku. Par refrena Franka Oceana (No Church In The Wild), skupi semplovi Curtisa Mayfielda (Joy), targetiranje Planned Parenthood kampanje Barack Obame i black-on-black zločina (Murder In Excellence) su pretežni deo prezentacije najboljeg muzičkog bromance-a, demonstriranog i na laganijim Gotta Have It, Niggas in Paris i That’s My Bitch. Sve navedeno predstavlja dve trećine albuma, za koji se može reći da nije ni u top tri projekta, kako Westa, tako ni Cartera. Svaka repriza Watch the Throne učini da se osećam kao da na live streamu pratim kućnu žurku Wesa Andersona, na kojoj su glumci koji čine njegov standardni ansambl (Bill Murray, Owen i Luke Wilson). U tome zapravo leži konstantni superlativ koji Kanye zaslužuje. Glastonbury iz 2015. nam je doneo to da se West samoproglasio za najveću rok zvezdu. Kao stoprocentno ostvareni solo izvođač kakav je danas, pomenuta objava ima vrlo dobru potporu u pop saradnjama sa izvođačima van hip-hop teritorije, čiji je udeo u Kanyeovom bogatstvu i trenutnoj uticajnosti bar 50 odsto. Milijardersko bogatstvo, iako svi featuring izvođači nisu ni blizu klubu milijardera.

 

Kanye West ft. Theophilus London – Can’t stop

https://www.youtube.com/watch?v=dCdI9LdJPAg

Izgleda na svetu postoji još jedan Teofil pored Pančić Teofila. Crnji Teofil je prešao dug put od voršipovanja benda The Smiths zbog kog je svoj prvi mixtape nazvao This Charming Mixtape, do još jednog u nizu Kanyeovih štićenika na kojima je West gradio hrabru izjavu da je najveća rok zvezda na planeti.

 

Kanye West ft. Kid Cudi – Erase Me

Kao ljubitelj akustičnosti prazne sobe u kojoj su sto, stolica i ikona, i elektronike koja poručuje da treba da iskuliraš, Kanye je Cudija označio kao svog omiljenog izvođača. Duh Scott Mescudija je sveopšte prisutan na Kanyeovom 808s and Heartbreak albumu kao i na My Beautiful Dark Twisted Fantasy (Gorgeous, All of the Lights). Erase Me dolazi sa Cudijevog sophomore Man On The Moon II: The Legend Of Mr. Rager albuma i predstavlja najbolju rok pesmu i Cudija i Westa, koja bi komotno mogla da se smesti na neku alt-rock kompilaciji.

 

Kanye West ft. Keri Hilson, Ne-Yo – Knock You Down

Mogu da se setim svake chart pesme koja je moju generaciju i mene pratila na jesenje ekskurzije u srednjoj školi: 2007. je bila Say it Right Nelly Furtado, 2008. American Boy Kanye Westa i Estelle. Godinu nakon American Boy sam maturirao, ali sam siguran da bi se na to mesto možda ugurala Knock You Down. I da, gde je Keri Hilson?

 

Kanye West ft. Chris Martin – Homecoming

 

Prethodnike albuma Graduation su obeležili nostalgični tripovi Westa, dok je sam taj album više bio preispitivanje sveta, nego hiperanaliza ličnosti autora. Ipak, Homecoming je ugradio u sebe i College Dropout i Late Registration, a sa savršeno odsviranom svakom notom, predstavlja najubedljiviji slučaj ljubavi prema rodnom gradu. Skoro ubedljiv kao Čolina ljubav prema Sarajevu.

 

Kanye West ft. Katy Perry – E.T.

Vanzemaljac E.T. je verna kreacija Steven Spielberga koja je možda pronašla metafizičku utehu u saradnji Kanye Westa i Katy Perry. E.T. je napustio planetu Zemlju još 1982. ali, ako je subjekat ove pesme upoređen sa njim, možda je 28 godina nakon odlaska sa planete gde su ga svi gotivili konačno savladao tugu zbog odlaska.

 

Kanye West ft. Bon Iver – Lost In The World

Jedno od 12 tumačenja albuma My Beautiful Dark Twisted Fantasy je da predstavlja okidač Kanyeove opsesije da postane kralj popa. West je od frontmena Bon Ivera, Justin Vernona, stvorio najfanki lika na svetu semplovanjem pesme Woods njegovog benda, uz dodatak sempla Gil Scott Herona. Ako naslednik kralja popa ne zna da igra i peva poput Michael Jacksona, onda sigurno zna da radi ovakve stvari. Nekome je dosta za 21. vek.

 

Kanye West ft. Jamie Foxx – Goldigger

Avanturistički duh u kolaboracijama je Kanyea u 2005. odveo do tada sveže nagrađenog Oskarom za najbolju mušku ulogu – Jamie Foxxa. Ono na šta je West globalno upozorio sa 18 years, 18 years, she got one of your kids, got you for 18 years je pojedinačno adresirao Wiz Khalifi pre dve nedelje. Uz sempl James Browna i malo humora u vezi sa predbračnim ugovorima, jednostavno je , ali ne i najsuptilnije, skrenuo pažnju na više nego očigledan problem.

 

Kanye West ft. Adam Levine – Heard ’em Say

Od svih rizika koje je preuzeo, ovaj sa frontmenom Maroon 5 zvuči najrizičnije. Heard ’em Say je istorijska pesma jer je Kanye prvi put zvučao kao deo benda, a ne kao moćni pojedinac koji toliko odskače u psihološkom delu sluha slušaoca, koji jednog ili više izvođača na kolaboraciji ne mora ni da čuje. Ili ne želi.

 

Kanye West ft. Paul McCartney – Only One

Macca jr 8. maja 1970. godine bacio alley-oop Westu snimivši Let it Be sa Beatlesima. 45 godina kasnije je Kanye prihvatio asistenciju i 1. januara 2015. poželeo srećnu novu svojim prvim singlom za Swish/Waves/So Help Me God/The Life Of Pablo. Jedino pitanje, da li je Kanye omogućio Macci da muzički ostari dostojanstveno ili je baš i klavir Beatlesa mogao sve sam?

 

Kanye West ft. Beyonce – See Me Now

Every superhero needs his theme music, reče Kanye u jednom stihu pesme Power. Album u kom je moglo da se pronađe bar pet različitih super-heroja, ima originalnu i vintage See Me Now, idealnu za nekog hipster super-heroja. Zvuči kao nešto što godinama očekujem od benda Coldplay: objašnjenje kako slaviti život umesto konstantnog proširivanja pojma slavljenja života.

 

Kanye West ft. John Legend – Blame Game

Kad god Kanye testira svoj ne preterano raskošan glas, rezultat uvek bude fenomenalan. Sempl Aphex Twina je rezultirao efektom lifta: gore-dole-iznenadno ubrzanje-dolazak na željeni sprat. Blame Game je Westova četvorodelna ispovest koju je u svom maniru ispratio standardno gotivni John Legend.

 

Kanye West ft. Estelle – American Boy

Kanye je iskopao zlato kolaboracijom sa Estelle, koja je sašakovačevićevski postala hit krajem juna 2008. Jednostavnost uvek navuče. Kanye se pojavio više u cameo, nego ozbiljna-rep-strofa svojstvu, pa je Estellin glas koji zvuči nezainteresovano, ali ipak vrlo zainteresovano, pokrio i rep i pop stranu medalje ovog hita.

 

Kanye West ft. Rihanna, Kid Cudi – All of the Lights

Ako si pesmu snimio 2010. godine, a ona se našla na soundtracku košarkaške simulacije dva puta za četiri godine, znači da si stvorio čudovište. All of the Lights otvara počast Michael Jacksonu i preko cop lights, flash lights, spot lights, strobe lights, street lights brzalice i Rihanninog refrena, dolazimo do jedinog auto-destruktivnijeg lika na svetu od Kanye Westa, Kid Cudija, koji je privodi kraju. Pop snaga ove pesme leži u tome da se njen interludijum od dva minuta našao na deluxe izdanju My Beautiful Dark Twisted Fantasy albuma.

 

Kanye West ft. Rihanna, Paul McCartney – FourFiveSeconds

Ako bismo se vratili muzički u 1963. godinu, godinu rođenja moje majke (izvini, mama), mogli bismo da svedočimo kako Beatlesi sviraju cover pesme benda Cookies, što znači da je Maccina ljubav prema popu i rnb-u, jednako dugačka koliko i njegov status Beatle-a. Iako skeptičan povodom nastanka ovog pop super tria, pop muzika je pre godinu dana redefinisana sa FourFiveSeconds.

 

Autor: starismrad

Rate this post

COMMENTS

WORDPRESS: 0