Nešto kao recenzija spota: Чајлдиш Гамбино – Дис из Америка

SENZACIONALNO! SKANDALOZNO! Childish Gambino u novoj pesmi ustvari peva o Srbiji! (foto) (video) (sise)

Od davnina je poznato da smo narod najstariji, da je metar moga sela Amerika cela, i da smo mi viljuškom boc, dok Kolumbo još nije bio radoznao, jebem ga radoznala. Na stranim portalima slične provenijencije ste u proteklim danima mogli da pročitate šta sve zaista znače mnogobrojni detalji, metafore i alegorije u spotu This is America velikog cara Childish Gambina. Sve je to tamo lepo proučeno i učitano, ali gospodo malo ste se zajebali, jer ovaj spot precizno govori o situacijama iz srpske kulture, politike, istorije, geografije i matematike. Sumnajate u to? Evo sad ću da vam objasnim sve, pa će vam biti baš Milomir Marić zbog toga.

Prvi kadar počinje gitarom koja stoji kao simbol toga da nema više dobre stare svirke i da tek pokoji junoša reši da obraduje masu sviranjem Crnog leptira ili Dva dinara druže na nekom Prvom maju.

Evo tog mladog junoše,  kao prilazi i uzima gitaru dok u pozadini vidimo polugolog Donalda aka Childish Gambina, kako lagano, skoro plesom, prilazi  gitaristi. Tu nam reditelj saopštava da je dens i elektronska muzika pobedila i uzela primat nad gitarskom.

Ako hoćemo da idemo dalje, Donald je ovde simbol Exit festivala gde odavno preovlađuje elektronska muzika, dok su naš junoša sa gitarom (sad sa krpom oko glave) ostali festivali gde nastupaju drugi izvođači i kao što vidimo, Donald ih sve jednim potezom ubija u potiljak. Dečko koji pritrčava da preuzme pištolj je država Srbija koja stoji iza Exita i koja će ukloniti pištolj kao dokaz.

Ako želimo da idemo još dalje, Donald je ovde simbol cele Vojvodine. Primetićemo da je obučen u bele pantalone, koje su deo tradicionalne vojvođanske nošnje, kao i da je do pola go, što znači da je Vojvodina uvek za svoju autonomiju i nikada skroz cela (obučena) u Srbiji, a da je ovaj s krpom na glavi Srbija u čiji potiljak će kad tad Vojvodina pucati, dok ovaj što odnosi pištolj i koji će sakriti tragove je ili EU, ili Hrvati, ili već neka treća masonerija.

Đuskanje dok u pozadini kulja nešto, je klasično ‘leba, igara, Zadruga i Parova.

Dok đuskaju i pozadii su kokoške i petlovi, što nam govori da su farme i njive prazne, jer su ljudi otišli u grad i rijalitije, i nema više nikog da hrani tu živinu.

Jedna od provokativnijih scena je ona sa gospel horom. To je generalno stanje u kulturi, ali i stanje u Filharmoniji, gde ljudi sviraju svoju muziku, ali ih Donald, koji je u ovom slučaju običan građanin Srbije, počasti klasičnim streljanjem.

Možemo i dublje! Donald je ovde Ivan Tasovac (pogledajte samo tu frizuru) i to je komentar da je svojim medijskim nastupima gde je napadao praziluk u dupetu običnog sveta, uz poduže ministrovanje, Filharmoniji donelo više zla nego dobra. Otud i pucanje iz AK – 47, inače ruskog oružja, a svi znamo da naša Vlada, čiji je Tasovac bio član, ipak na kraju krajeva naginje ka Rusiji.

Protesti i pobuna naroda da bi se opet zaplesalo je komentar na omladinu koja je prošlog proleća krenula u proteste protiv vlasti, da bi ih onda prekinula jer je došao Uskrs, pa su svi morali da idu kućama. Toliko o tome.

Ovde u gužvi, neki lik je bristatoniran, policija na to ne reaguje. Ne moram mnogo toga da objašnjavam, slika govori više od hiljadu reči.

Tu su i klinci koji će na instastorijima pre da snime šta se dešava, nego da zapale Skupštinu, pa će posle od toga da prave gifove i da ih koriste u tvitovima tipa: ja kad mi baba ne napravi užinu.

Crni konjanik protrčava kao ptica zlosutnica, ili kao ona baba iz Ko to tamo peva, koja naslućuje da ćemo svi jednom umreti.

Donald pali marihuanu, jer na kraju svi bežimo u neko nerealno stanje svesti, bolje nego da se suprostavimo pravom neprijatelju koji nas šiba i danonoćno čeka.

Ponovo lik sa krpom za kog smo mislili da je mrtav, pa verovatno simboliše povampirene ideale, pokrete i ljude za koje smo mislili da više neće postojati, vraćaju se jači nego ikad i sviraju istu pesmu

Uz njihovu pesmu automobili staju. E sad, da li je to prikaz skorašnjeg štrajka taksista na Slaviji, da li je i pratnju za tu manifestaciju odsvirao neko čija se muzika sluša? Ili se radi o gužvi kad cela Srbija tokom praznika krene da se vraća u Beograd, pa je prosto nemoguće ući, sa svim zastojima na rampama? Ili jednostavno, svim tim starim kolima Donald želi da nam skrene pažnju na autopijacu u Bubanj potoku, gde ima prilično finih komada automobila i mnogo je veći izbor nego u oglasima i agencijama.

Poslednja scena simbolizuje mene koji već nedeljama bežim od ovakvih tekstova, jer realno, ma koliko to i bio (pretenciozni) cilj Donalda i reditelja Hira Muraia, sada je 2018. godina i svaka budala može da u bilo šta učitava nešto potpuno levo i drugačije. Evo, samo pogledajte prethodnih 800 reči. Na kraju, slušajte pesmu i đuskajte, uz neizbežan poklič Fuck the System, vidite kako Gruzijci to rade.

3.6/5 - (17 votes)