Nešto kao recenzija – Ceca “Autogram”

ceca

Postoji onaj stari glupi vic kad pitaju Cigu ko mu je najbolja riba na estradi, pa on bude u fazonu, jes’ da kažem, pa da me ubije Arkan. Tako se i mi nadamo da je WiFi slabiji na Kipru ovih dana, i da Željko koji je tamo na privremenom radu neće pročitati ovaj tekst, pošto nemamo mnogo dobrih stvari da kažemo na račun novog albuma srpske majke. Sve mi razumemo, i da će od 11 pesama ovo biti 12 hitova, da će Ušće goreti, devojčice će nožem urezivati u ruku “sve što tebi sviđa se meni je odvratno”, ali ovo je verovatno najslabiji Cecin album u poslednjih iks godina. I jasno je zašto. Nema Milija! Umesto Miligrama, dobili smo Autogram. Damir Handanović, mlađi brat slovenačkog golmana Samira, uzeo je preveliki zalogaj, pokušao da napravi Cecin album kako bi to Mili uradio da je imao vremena, pa smo dobili falš rifove, kao da su kupljeni na bugarskom buvljaku i produkciju u stilu sintisajzera pod šatrom. Ceo doživljaj je kao da kupujete Gucchi ili Chenell no 5, mirisaće vam to, ali niste pazarili original. Mladom Handanoviću su oteli Anu Nikolić i onda je probao da uTRAPi nekoliko pesama koje nisu došle na red na Labilnoj. Fudbalskim žargonom, izgoreo je u želji. Pritom, očito je da Ceca baš i ne sluša muziku, tako da njeni saradnici mogu da joj prodaju šta hoće. Cekili, razočarala si.

Autogram

Za početak, pesma nosač albuma, u našoj ekipi pozanta kao i “ona crazy bitch pesma”. Realno, Marina je inspiraciju potražila kod Stivena Kinga, pošto je ova stvar izgubljeni saundtrek za film Misery. Biće ogroman hit, to ne mora da se naglašava, ali vuče sa sobom gomilu problema, ako izuzmemo da slavi apsolutno ludilo PMS-a. Prvo, Cecin glas zvuči užasno i to će se čuti nekoliko puta na albumu. Kao da niko nije smeo da joj kaže – Ceco zvučiš kao kurac! Drugo, ritam podseća malo na onaj cirkuski 2–tone, gde dva klovna duvaju trube i udaraju doboš koji im je zakačen na leđa.

Dobrotvorne svrhe

E ovo je baš sranje pesma. Prvo, blamantan rip off Indiline Derniere Danse. U 2016. drpiš veliki hit, verovatno vođen parolom  – pesma je na francuskom ko to sluša? Eno pustite B92 Play, čućete je dva puta u pola sata. Tekst zvuči kao kasni Bora Čorba, jer se kod njega gine zbog ideala, a i ove Cecine suze što se jedu više podsećaju na halucinogenost južnoameričkih žaba. Solaža na kraju kao da nam kaže da je Brian May iz Queena učestvovao u pesmi, tj. u dobrotvorne svrhe joj poklonio solo.

Didule

Marina Tucaković je stari mag izmišljanja reči, koje realno mogu nešto da znače, ali koga zabole da se trudi da ih objasni. Tako da sa Didule dobijamo našu Tarapanu. Posle Romale Romali, stiže novi povik kojim majka romkinja zove svoju decu kući. Pored poređenja sa klasikom Nikolić Ane, pesma najviše podseća na Pazi s kime spavaš. Pravi letnji benger, a i ovde su se najviše iscimali sa power point spotovima koji prate celi album, tako da ovde imamo malo vapor wave, malo steam punk ugođaj. Neki Tron meets Justice.

Trepni

Došli smo do najvećeg hita i jedine pesme koja će ostati za neke kasnije godine. Pesma nam donosi miks trepa, koji jedva čeka da bude remiskovan, frulice koje zvuče kao da Bora Dugić vežba klasik Skakavac, pa mu nešto ne ide, Lana Del Ray Summertime Sadness nostalgiju i tekst izmučene Marine, jer narod najviše voli kad su Marina/Ceca izmučene. Pritom, svaki put kad Ceca pominje domaće životinje to mora da bude hit. Posle pilića, pasa i kukavice, sad imamo jaganjce.

Metar odavde

Jedna od pesama koja je puno obećavala. Moderno, RnB, Talk Dirty To Me se oseća, ali ne radi. Pesma neće otići dalje od diskoteka u Bataji. Bolje slušajte Trik FX feat Vuk Mob – Manijak. A i moglo je kraće, ponavljaju taj “metar odavde metar odavde” dok ne nagomilaju kilometar.

Anđeo drugog reda

Anđeo u stihovima, i odmah u spotu imamo ćirilicu #pravoslavlje. Jedna od zaboravljivijih pesma sa albuma. Od onih na početku, dok svi još jedu meze i sušeno meso i niko ne ustaje da igra. Realno je ovo moglo da se uvalja Marini Visković, ili tako nekoj C kategoriji.

Luda za sebe

Kiki Lesendrić prvi put na Cecinom albumu, ali ovo vuče na taj buzuki-žuto pile/21 vek/miligram rif, ali nećemo više u tu teritoriju. Klasična Marina popila dve kile viskija pesma, pa idemo depresija, zatvorena u četiri zida, pasivna agresija i ostali motivi njenih emo leksikon pesma. Iskreno, Luda za tobom > Luda za sebe.

Cigani

Prvo, pesma se zove Cigani, znači ne može da počinje ovako, mirnim klavirskim razlaganjem. Morala je da tuče u glavu, a imala je potencijal na tragu rane rane Cece i Futinih radova. Međutim, produkcija je zakazala. Umesto orkestra Fejata Sejdića, imamo trubače isprogramirane na rumunskom sintisajzeru. Veliki fail. I, tekst i ceo štimung bi mogao da isprati neki treći deo Idi dok si mlad/Dokaz spot. Biće ovo hit, ali ljudi su govna.

Jadna ti je moja moć

Još jedna introspektivna o varanju. I o Arkanu. Mora da postoji ta pesma o njemu jednom, iako je pregazilo njih 300. Tim brojem sebe izjednačava sa persijskom vojskom, koju je sjebalo 300 Spartanac. Stih “krevet mi ko nož hladan” je skroz na nekom Danica Drašković sranju.

Nevinost

Rif brat blizanac kultnog hita 3 Doors Down – Here Without You. Uz grunge štimung ide i najmarinastiji tekst, u kom Ceca kune i proklinje, ali ovaj tekst nije pisala Marina već izvesni/a H. Alijević. Pritom, refren zvuči kao da je Damir Handanović nekad zalutao na 20/44 i ništa mu nije bilo jasno. Na celom albumu, a ovde se to oseća, Ceca peva kao skorašnji Džej, a to nikako nije dobro.

Netačan odgovor

Pod C.

Autori: Tegla.rs