Nešto kao recenzija: Ana Nikolić – Labilna

rsz_11643b44d6d655d8c8cebe08e8205fe8f1000x1000x1

U karijeri svakog pop muzičara dođe do tog prekretničkog albuma, kad skontaš da l’ si nindža ili mindža, odnosno da li ćeš da guraš sigurica priču, ili ćeš da probaš nešto novo. Naravno, masivni rispekt gajimo za nindže. Svi se sećamo Britni koja se ošišala na ćelavo i okrenula na drugu stranu svoju karijeru. Dobro, to je bila malo i posledica nervnog sloma, ali nema veze. Prošle godine je Tejlor Svift ostavila pašnjake, incestuozne veze i kamp prikolice kantrija i okrenula se punokrvnom popu, a da i ne pominjemo ovogodišnji Rijanin album Anti, kojim je ostavila iza sebe ostatak američke estrade. Upravo je to album, koji se najviše može dovesti u vezu sa ovogodišnjim ostvarenjem Ane Nikolić.

Ako ste kao mi, dovoljno zaludni da čitate komentare ispod YouTubea, videli ste panične poruke Aninih fanova koji zahtevaju od nje da se vrati starom stilu i standardnim pesmama, koje zvuče kao stvari koje nisu ušle na neki Cecin album, i da se mane Raste, Rijane i regetona. E pa, stari fanovi mogu i njoj, a i nama da se napuše kurčine.

146485521459026

Labilna je najbolji domaći rege album još od Eyesburnovog Fool Control. Na ovom albumu je sve leglo, kao kad ljudi legnu kad vide medveda u šumi. Rastini i Cobijevi bitovi su se odlično uklopili sa Marininim gotik kafanskim stihovima. Korak dalje u recentnoj domaćoj produkciji koja se zasniva ili na onom jednom grčkom hitu koji Saša Kovačević rearanžira već par godina, ili na onoj jednoj pesmi koju Aspirinci prodaju svima kao različitu. Ali dosta smo glumili ozbiljne muzičke kritičare, da pretresemo ovih osam pesama. Kad smo već kod toga, pozdravljamo odluku da se album ne rasplinjava, i da se zadrži na nekih 30-ak minuta, pošto nam je više pun kufer albuma sa po 20 pesama.

Frigidna

Odlično izabrana pesma za otvaranje albuma, čisto da se nagovesti kakav zvuk možemo da očekujemo. Dok se svi utrkuju da prepoznaju uticaje Beyonce i Rijane, mi primećuje tragove potcenjenog domaćeg RnB hita Slađe Delibašić Sedmi sprat. Svi znamo iz pesama da Anu odlikuje divlji duh, tako da nam stih gola spavam iza zidina samo naznačuje da je Marina Tucaković fan Game of Thronesa i da Anu doživljava kao kakvu wildling junakinju.

Mala

Rasta piše ovu pesmu i to se vidi po naslovu, jer Mala već postaje njegov regularni catchfrase, nešto kao Drejku yeah, ili Kanyeu Kanye. Na tragu stare filozofske Bate Trlaje Mala bara mnogo krokodila, Ana se ovde osvrće na gomilu novopridošlih malih na sceni, ali za Anu su još uvek male. Malo zaobilazi padeže, ali to prolazi Bad Copy-u već godinama. Sa unanana refrenom najviše vuče na Rijanu i ono njeno unanan what’s my name. Ako ste slušali prošlogodišnji rnb hit Nisam ti ja mama, ovo dobijete kad je pustite otpozadi.

Telo

Ovo je stara Ana je komentar na koji nejčešće možete da naletite. Not bad, ali ne ide uz ostatak albuma. Pesmu radio Damir Handanović i ovde samo pokazuje ono što odavno tvrdimo – da bi dupe prodao da bude kao Miligram. Iako sve liči na izbačenu pesmu sa neke nove Cece, Marinin tekst ipak razbija, sa omažom Mici Trofrtaljci sa treba mi… auto u garaži, kao i dokaz da je pidžama izgleda deo odeće samo singl devojaka.

Da te vratim

Jedina power balada na albumu i pesma koja okreće ceo krug. Možemo da je zamislimo kao još jedan tekst koji je Marina napisala o svom pokojnom sinu. Međutim, Ana je ovu pesmu posvetila svom pokojnom ocu, a pravi zaokret će dobiti kada ostavljene devojke ovo budu kačile na FB i posvećivale je svojim bivšim tipovima. Ne bi sad da budemo potpuni nerdovi, ali i ovde čujemo GoT reference, odnosno pitamo se da li je Marina Sersei naše muzičke scene.

Labilna

Ako bismo glumili Pitchfork, onda bi ova stvar ponela titulu Best New Track. Možda i najpunokrvniji rege na albumu. Ko je rekao Man Down? Sve što sada želimo da vidimo je Ana koja vezuje dredove za spot, ili barem onaj jedan veliki. Ako se Exit odluči da i ove godine dovede Roni Sizea, rmx ove pesme bi zapalio After 2 program Main Stagea. Stvar postaje još bolja jer, iako Ana peva o sebi u trećem licu, može da se tumači kao da je peva nekoj devojci, tako da dobijamo potencijalnu gej himnu Srbije.

200/100

Ako je Labilna Best New Track, onda je 200/100 pravi club banger za ovo leto. Sigurno će biti hit na svakoj žurci pored vode, kao i na svakom semaforu kad je crveno. David Guetta bi ubio za ovu stvar. Oda hipertenziji i zbog ove pesme je skočila prodaja Prizma aparata za pritisak. Savet za maloletne, zbog krucijalnog stiha a tebe pičko da te ne vidim više, savetujemo vam da pred roditeljima pevate a tebe Đuričko da te ne vidim više, ili a tebe Kličko da te ne vidim više. Mada pesma u sebi nosi feminističku ideju da pička nije ružna reč, vidimo da je izbacila iz refrena gde kaže skinite mi se, reč sa koje bi trebali da joj se skinu.

Konkretno

Mnogo ćemo da se smorimo ako se ispostavi da je Rasta samo prodavac polovnih italijanskih odela i da muzičku karijeru koristi za guranje svog butika, jer i ovde, kao i u nekim prošlim radovima nejmdropuje firme i modne linije. Pesma u sebi krije jaku poruku da ljubav ipak pobeđuje u doba konzumerizma i površnosti, jer kako kaže refren džabe prate modu svi kad najbolje mi stojiš ti.

Frikovi

Za kraj, storija o usamljenosti i otuđenosti danas. Tekst na tragu emo momenata Kristine Agilere u pesmi Beautifull, ali sa izvođenjem Kristine Agilere u pesmi Dirty. Dve Kristine Agilere u jednoj Ani. Bit na pesmi kao da poziva da break dance treba da se vrati. Da li na sledećem albumu da očekujemo footwork Anu Nikolić?

Ovim albumom Ana je digla lestvicu visoko, i neka od njenih koleginica može da je preskoči samo dragutintopićevskim skokom. Znači teško. Osam pesama, devet hitova, na kojima Ana ima mnogo bitova, ali koristi jako malo reči, tipa Mala, Kavali, Frigidna, Labilna, ali nema veze, Darkwood dub na dužim albumima, koristi još manje reči, a njima ni zapremina tela nije dovoljna.

Autori: Tegla.rs

5/5 - (1 vote)