NBArometar – TOP 5 najvećih vesti na NBA tržistu (patika)

Možda je NBA sezona još daleko, mada fanovima nikada nije, ali smo našli način kako da pišemo o najvećem košarkaškom cirkusu sveta. Malo o sportu, malo više o obući. I da, NBArometar je odlična kovanica, šta fali!?

Došlo je ono užasno vreme za NBA vesti, gde se sve bitno već dogodilo, a svi kvalitetni izveštači koji bi i od nebitne vesti napravili nešto zanimljivo, mahom su na odmorima, ili se trude da uđu u neke NFL priče, ili kopaju sa dna kutije porodičnog sladoleda neke pseudosportske ličnosti za pseudosportske intervjue. U vreme kada drugi vide samo čemer, ja vidim priliku, i otud ova tema u vreme kada joj vreme možda nije. Da sklonimo sa dnevnog reda ono najočiglednije. Da, NBArometar jeste izuzetno glup naziv i nemam dobre argumente da ga odbranim, već jedino da obelodanim da je prva sledeća opcija bila masturNBAcija, a svi se možemo složiti da bi to bio beskonačno tužnijji izbor. Nezahvalno je govoriti o uticaju sponzora sportske opreme na razvoj i karijerne odluke NBA igrača, zato što je u isto vreme jasno da taj uticaj nije mali, ali nije baš da plivamo u dokazima da je presudan, pogotovo ne kod “manje bitnih” igrača. Ovde je malo falilo da napravim oldskul Tegla tekst i sastavim teoriju kako je “Ima neka tajna veza” od Bijelog dugmeta predskazanja prelaska Duranta (Nike) u Warriorse, samo da bi se umanjio uticaj Under Armoura na ligu. Ipak sam se odlučio za mnogo normalniju opciju, gde u pet tačaka izlažem teme koje će naredne sezone i narednih sezona možda imati uticaj i na reljef same lige.

 

1) Kawhi Leonard i NIKE se rastaju?

Nike je naime ponudio Leonardu produžetak saradnje ugovorom na četiri godine, „teškim“ 22 miliona dolara. Ova ponuda je odbijena, ali na kraju nije ostalo najjasnije da li je odbijena jer ljudi oko Leonarda smatraju da to nije dovoljno para ili zato što ponudom nije predviđeno da čovek dobije svoj model patika. Predstavnici Nikea su se izjasnili da Leonardu neće biti ponuđen novi ugovor. To je možda zato što se radi o tihom i povučenom liku koji nije baš idealan brend ambasador, ali lično verujem da je veći problem to što Nike već „u svojoj porodici“ ima Durenta. Poblematično je to što bi sa njima dvojicom morali da furaju patike od zmijske kože, ukrašene kukavičjim perijem i ne bi izdavali te modele, već bi modeli izdavali njih i verovatno bi u momentima kada je najbitnije prešli u tipa Adidas i upropastili jednu lepu priču. Ma nisam ogorčen uopšte.

 

2) Puma sela za sto

Vrlo je lako sprdati se sa ovom temom. Puma se ne nosi na terenu, već eventualno posle utakmice, kada se istuširaš i obuješ čiste bele čarapice i nađeš se sa drugaricom negde da pijete limunanu. Ako bi video lika na terenu u „pumama“ automatski bi očekivao da će tražiti faul za svaki kontakt, da će kao selektor da dobacuje saigračima gde da stoje i da će svaki koš proslavljati pokazujući prstima ka nebu. Istina je da nije uvek tako bilo. Do pre par decenija Puma je bila relativno ozbiljan igrač u NBA ligi. Samo bih napomenuo da je Puma manje-više izmislila koncept ličnog modela patika NBA igrača kada je izbacila Puma Clyde modele. Ove sezone su potpisali prvog i drugog pika sa drafta, kao i možda najvećeg atletu među novajlijama Zhaire Smitha (koji je u međuvremenu polomio stopalo pa se nastavlja tradicija Philadelphie da im novajlija u prvoj sezoni i ne igra). Povrh svega toga, nedavno su postali i sponzori Terry Roziera. Pored toga što mi je jasno da Rozier nije još uvek dovoljan kvalitet da zasluži lični model, reci koliko bi do jaja bilo ime patika Scary Terrys.

 

3) Žaklina Hayward traži sponzora

Nadam se da niste zaboravili koliko je Gordon dobar igrač (barem bio). Čovek je ALLSTAR, što na istoku možda i nije najteža stvar za postići, ali on je to postao na zapadu dok je još igrao za Utah. Nije nerealno od njega očekivati 20p/5s/4a po meču (Bože zdravlja naravno). Povrh toga nije jedan od onih igrača koji „jede“ loptu, već je prilično zahvalan, koristi prilike koje dobija i potcenjen je u odbrani s obzirom na to da ima veličinu i brzinu da može da isprati potencijalne mismatcheve posle picka. ALI ŠMINKA. Patike danas više prodaju oni koji su aktivni na Instagramu od onih aktivnih na terenu. Kada smo već kod aktivnosti na terenu, on to prošle godine nije bio zbog preloma u petom minutu prve utakmice sezone. Hteo sam da zbijam šale da ga zbog toga za sponzorstvo jure klinike koje prodaju ortopedsku obuću. Kako u svakoj šali ima malo istine, ovih dana se provlači vest da je New Balance zainteresovan da ga potpiše kao svoje zaštitno lice. Nemoj Gordone molim te. Mlad si čovek. To je eventualno patika za trenere.

 

4) Sve je više Kineza

Obećavam da ovo nije jedan od onih tekstova gde pred sam kraj izgubim povezanost sa temom i počnem rasistička izlaganja o problemima naše planete, kako bi se iz naslova ove stavke moglo zaključiti. Još uvek pričamo o patikama. Pričamo o LI-NING, ANTA, PEAK i 361˚. Pričamo o Dwyane Wadeu, Klay Thompsonu, Rajon Rondou, Tony Parkeru, Dwight Howardu i Kevinu Loveu, kao igračima koji su se odlučili za kineskog sponzora sportske opreme. Ok, priznajem, to bi bilo manje-više to što se tiče baš poznatih igrača sa kineskim sponzorom i nisu baš svi u zlatnom dobu svoje karijere, ali bitno je da se nešto dešava. Ovaj spisak bi bio znatno širi kada bih u njega uključio manje poznate, manje bitne i potpuno nebitne igrače koji nose „kineze“. Očigledno je da mnogi agenti svojim klijentima prodaju istu priču koju su nama prodavali naši očevi kada bi nam kupovali patike na buvljaku, tipa: „Nije sramota to nositi“, „Znam da nije Nike, ali je to skoro isto“, „To se pravi u istoj fabrici i od istog materijala, samo ti ovi ne naplate da nosiš njihov logo“…

 

5) Ball > Wall

Ukratko, kada je pre par godina James Harden potpisao monstruozni ugovor sa Adidasom (koji je u to vreme bio i Wallov sponzor), John im je ušao u kancelariju i bio u fazonu „Hoću i ja to“ i dobio odgovor „Bruda, može tipa pola od toga“, na šta je ovaj odgovorio „E pa videćete vi!“. Od tog trenutka Wall je do nedavno bio bez sponzora jer mu niko nije nudio pare koje je zahtevao. Početkom godine se vratio Adidasu za možda i manje pare nego što mu je prvobitno bilo nuđeno, ali to je relativno s obzirom na to da ima gomilu bonusa koje može da ispuni uspehom na terenu. Možda najveći šok je to što ugovorom nema garantovano da će dobiti novi lični model. Posle cele ove priče oglasio se LaVar Ball koji je Walla nazvao idiotom, sa obrazloženjem da se radi o elitnom igraču i milioneru koji nije trebalo da čeka da ga neko potpiše, već sam da napravi svoju patiku i da profitira od svojeg imena. LaVar je možda lajavac, ali se radi o lajavcu koji je napravio svoj brend sportske opreme i napravio lične modele patika za sva tri svoja sina. Mali podsetnik na to da svoje lične modele patika imaju i Dellavedova, Noah i Jimmer Fredette, kao i da Adidas trenutno kao sponzor više plaća Derrick Rosea, nego Walla.

Autor: Dobrocudni

 

NBArometar – TOP 5 najvećih vesti na NBA tržistu (patika)

COMMENTS

WORDPRESS: 0