Najniže strasti – Zašto smo voleli erotske trilere?

 

Ako je video ubio radio zvezdu, onda je nesumnjivo Internet taj koji je ubio video. I tu nema ničeg lošeg! Ne mogu precizno da odredim trenutak u kom su grešna zadovoljstva treš filmova sa VHS-a, pikselastih video igara sa konzola i repetitivnih elektro zvukova starih sintisajzera ponovo postala kul, ali nas najmanje pet godina trese nostalgija za vremenima koja smo pokušavali da isperemo time što smo postajali sve intelektualniji i sve dosadniji. OK, naravno da će uvek najbolja muzika, film ili strip da budu oni u kojima smo uživali kroz detinjstvo, pa negde do početka fakulteta, ali mora da se prizna da većina tih pop-kulturnih proizvoda jesu mnogo nižeg kvaliteta, nego što ih pamtimo. Nostalgija nekada zna da nas užasno prevari, tako da nema mesta neobuzdanom obožavanju prošlosti. Ipak, ne treba da bežimo ni u potpuni snobizam u kom za vrhunska dela ne smatramo ništa ispod Malerovih simfonija ili sabranih dela Tarkovskog.

Dakle, ’80-te su ponovo tu u velikom stilu, stalno se pojavljuju albumi i filmovi, koji referišu na te godine, a često iz njih direktno i pozajmljuju. Jedan žanr je, izgleda, ipak sahranjen pre deceniju i po, jer ne deluje da je iko više za njega zainteresovan. Govorimo o erotskim trilerima, nekadašnjem prvom ulasku u svet odraslih (bar za neke od nas bez veza u video klubovima, u kom slučaju nam zaključani pornići nisu bili dostupni). Jedan od plodonosnijih žanrova VHS buma je kroz ’80-te i ’90-te donosio je hiljade i hiljade sati trake, na kojima su se ređale zavere, ubistva, jaki muškarci prelepe žene i (naravno) mnogo seksa. Možda u vremenima interneta to zvuči presmešno, ali zaista vam je najbolja prilika da vidite golotinju, bilo iznajmljivanje ovih kaseta “za roditelje”, a zatim izlizavanje trake na “ključnim mestima”. Možda smo na kraju odlično i ispali, kada se pogleda da se generacijama klinaca (uglavnom, ali što da ne i klinki) seksualno obrazovanje baziralo na jeftinim erotskim trilerima. Prisetili smo se nekih bisera i u skladu sa svečanim raspoloženjem odlučili da najboljima podelimo i nagrade. Neka maraton počne!

NAJBOLJA ŽENSKA GOLOTINJA – KVALITET: Sharon Stone – Basic Instinct

12162144_10153711532276934_1241634822_o

Očigledna rešenja su često i prava rešenja, pa ne možemo da tekst ne započnemo sa Šeron Stoun – jednom od najlepših žena koja je hodala planetom, a pritom nam tu lepotu (i to najčešće golu) velikodušno pokazivala na malim i velikim ekranima. Iaku su neki filmovi iz ove grupe znali da škrtare na golotinji, Šeron se ovde skida na svakih 15 minuta. Film je odgovoran za potpuno izbacivanje šila za led iz kuhinjskog asortimana širom sveta. Remek delo žanra ostaće kod nas upamćeno i po tome što je kaseta sa Niskim strastima, koštala duplo više nego sve ostale, a i morala je da se vrati za tačno 24 časa, jer je redosled uzimanja napravljen tri nedelje unapred. Režirao ga je ludi Holanđanin, a pisao još luđi Mađar, kojim ćemo se baviti nešto kasnije.

NAJBOLJA ŽENSKA GOLOTINJA – KVANTITET: filmografija Shannon Tweed

cold-sweat-movie-poster-1993-1020210465

Kad vidite fotografiju ove žene, možda se ne biste setili njenog imena, ali su vam njene dimenzije sigurno poznate, budući da se gospođa Tvid skidala kroz veći deo svoje glumačke karijere i postala jedna od osnovnih asocijacija na žanr erotskog trilera. Na takav put su se odlučivale mnoge Plejboj zečice, sli je Šenon ostala najveća. Među velikom filmografijom ističu se naslovi s kojima ste uvek znali na čemu ste i pre nego izvadite kasetu sa police (i vidite  golu ribu na omotu) – Gola istina, Opsednuta po noći, Noćne Oči, Nepristojno ponašanje. Pored toga što je najveća ikona žanra, bila je u vezi sa Hjuom Hefnerom (koga valjda ne treba posebno predstavljati), i dalje je u braku sa Džinom Simonsom iz grupe KISS i ponosna je akterka video igre Shannon Tweed’s Attack Of The Groupies.

NAJBOLJA MUŠKA GOLOTINJA – KVALITET: Bruce Willis – Color of Night

U erotskim trilerima uvek su glavne bile žene, pa tako i u Boji noći imamo preslatku Džejn Marč, koja nažalost, ipak nije uspela da se dokaže kao ozbiljan seks simbol tih godina. Možda i zato što joj je ovde Brus Vilis pokupio slavu. Preciznije, njegov penis. Još preciznije, vrh njegovog penisa. Dva centimetra spolovila bila su dovoljna da zasene svu Džejninu full golotinju. Kada ljudi hoće da kritikuju ovog ponosnog dobitnika Zlatne maline za najgori film, glavna tema nije šizofren scenario, već kadar Brusovog đoke u vodi. Vilis je inače iste godine snimio i Petparačke priče, a po toku karijere, možemo da zaključimo da je na presudnom životnom raskršću odabrao malo drugačije filmove od ovog. Na žalost, ili na sreću, presudite sami.

NAJBOLJA MUŠKA GOLOTINJA – KVANTITET: filmografija Erica Robertsa

12067821_10153711532046934_2139999444_n

U zaista tesnoj borbi, brat Džulije Roberts odneo je pobedu nad još jednim favoritom Majkl Pareom. Presudilo je to što je Erik igrao u više filmova žanra kojim se bavimo i što je, prema ženskim erotskim sajtovima (research!), više puta pokazao svoje (citat) nice assets. Da, dobro ste razumeli, to znači da je pokazao više gole bulje nego svi likovi iz Game of Thronesa zajedno, a to je šou koji baš voli golo muško dupe. Iako često negativac, ili antiheroj, Roberts je imao tu pojavu mesara iz komšiluka, koji je vešt sa ženama, pa je dobro prolazio kod te publike. Karijera mu je posle tekla i gore i lošije, ali nikada nije prestajao da radi, poslednjih godina se vratio u malo uspešnije vode i prema IMDb stranici, u naredne dve nas očekuje u skromnih 65 filmova.

NAJBOLJA SCENA: Wild Things

https://www.youtube.com/watch?v=m9gWo4lLSEU

 Film iz vremena (1998.) kada su glumice u usponu i dalje najbrži put do najplaćenijih uloga nalazile tako što su se u prvom većem filmu skidale gole. Veliki kasniji honorari, ipak nisu obavezno značili i uspeh, pa su tako zvezde   Divljih strasti Niv Kembel i Deniz Ričards, ubrzo spadale na iste uloge u beskrajnim nastavcima svojih najvećih hitova (Niv u Vrisku), ili na loše filmove, rijaliti programe i Čarli Šina (Deniz). Ipak, ovde su imale šta da pokažu (jedna manje, ali opet), a na drugoj strani su im (da se ženski deo publike ne buni) odlično parirali Met Dilon i Kevin Bejkon. Ako već ne znate ko se s kim dohvatio u najboljoj sceni filma i jednoj od najboljih erotskih scena ikada, zavidim vam, možete da nađete film i pogledate je prvi put!

NAJBOLJI SERIJAL: Poison Ivy

12087471_10153711532061934_820653784_n

Da se vratimo na kratko prethodnom dobitniku, producenti Divljih strasti su u jednom trenutku pokušali da od toga naprave serijal, ali se nisu baš proslavili, ni po kvalitetu filmova, ni po seksipilu glumica. Interesantno je da je erotski triler, kao jedan eksploatatorski žanr (što bi se prosto reklo, žanr koji muze jednu te istu ideju) imao tek neznatan broj filmova sa milion nastavaka, kao što ih je bilo u akcijama, SF-u i hororima. Otrovna Ajvi je bio skriveni adut iz video klubova. Kao malo serijala uopšte, uspeo je u svoja prva tri dela da ima i toliko različitih, fenomenalnih ženskih zvezda. Opasne kao otrovni bršljan u ovim filmovima su: Dru Barimor (od ovoga se realno oporavila tek sa Svadbenim pevačem), Alisa Milano (velika ljubiteljka golotinje i kasnije omiljena veštica u Čarima) i Džejmi Presli (najveća ljubav redneka širom planete iz My Name Is Earl).

NAJBOLJI REDITELJ: Adrian Lyne

12084107_10153711532076934_796057783_n

Toliku količinu znojavog seksa ne biste nikada očekivali od jednog podanika engleske kraljice. U Fatalnoj privlačnosti je skinuo Glen Klouz i Majkla Daglasa pripremio da se izbori sa Šeron Stoun. Za 9 i po nedelja je naterao Mikija Rurka da jede sa golog tela Kim Bejsindžer, što je dotičnu (ako je to ikako moguće) učinilo još jebozovnijom. Sa Nevernicom je boginju Dajan Lejn, posle statusa mladalačke, promovisao i u zrelu seks bombu, a istim filmom 2002. godine, nažalost i otpevao labudovu pesmu erotskih trilera.

NAJBOLJI SCENARISTA: Joe Eszterhas

12080962_10153711532101934_1274310524_n

Gorepomenuti ludi Mađar, koji je sa Niskim strastima napravio neprevaziđeno delo i izazvao milijarde plagijata, da bi kasnije žanr koji ga je proslavio nemilosrdno tukao malljem po glavi sa nesrećnim zlodelima kao što su Sliver  i Žad. Showgirls ne pominjemo, zato što, zaboga, ne znam otkud vam da je to loš film! Imigrant u detinjstvu, odrastao u siromaštvu, uspeo je da se tokom svoje karijere posvađa sa čitavom filmskom industrijom, dok su mu filmovi ukupno zaradili oko milijardu dolara. Kako kaže naslov njegove autobiografije – čovek je prava Holivudska životinja.

NAGRADA ZA PROPUŠTENU ŠANSU: Linda Fiorentino

Rekli smo da kod erotskih trilera, serijali baš nisu uspevali, a retko je i bilo pokušaja da se naprave. Možda i zato, što gotovo da se nije desilo, da glumci ili autori vežu bar dva dobra filma u žanru. Razočarala nas je čak i Šeron Stoun, koja je posle Niskih strasti snimila bezvezni Sliver, sve na Esterhazov scenario. Ipak, najviše vas razočara onaj koga najviše volite, pa će nagradu u ovoj katergoriji odneti Linda Fiorentino. Od ledene kraljice u Poslednjem zavođenju, uspela je da stigne do ledene izvedbe u Žadu. Dok je vukla za nos svoje muškarce u prvom, očekivali smo da če postati najveća seks ikona i da će nam pokazati malo više, a onda je snimila drugi, užasan, film i posle se prebacila na čednija izdanja.

NAGRADA Z A OSTVARENI FEMINIZAM: Bound

12071817_10153711532066934_1205329863_n

U našem omiljenom žanru, neko mora da bude pametniji. Nebitno da li je to muški, ili ženski lik (mada je uglavnom ženski), ali postoji neko ko vozi traktor i neko ko otvara kapiju, dok se cela dinamika pravi na muško-ženskoj seksualnoj tenziji. E pa, brat i sestra Vačovski (tada još uvek braća) odlučili su davne 1996. godine da potpuno izvrnu standarde, za femme fatale postave piskavu i prsatu Dženifer Tili, dok je ulogu, kao stvorenu za Erika Robertsa, odigrala mnogo češća zajebana riba Đina Geršon. Njih dve su toliko sebi dovoljne (i toliko se dobro jebu) da ostvaruju staru zamisao radikalnog feminizma, kako muškarci u ovom svetu uopšte nisu potrebni. Jedan Vačovski je verovatno nekad u tim trenucima i počeo da razmišlja o promeni pola.

NAGRADA ZA NAJGORU GLUMAČKU POSTAVU: Zandalee

Primetili ste već da se svašta motalo kroz ovaj žanr i da su i glumačke zvezde i tadašnje starlete pokušavale, da iskoriste trenutni popularnost erotskih trilera. Nekada su ne i nepoznati snalazili, bolje od poznatih, koji su često loše prolazili, jer prirodna glumačka uštogljenost nije išla u korak sa ovakvim filmovima koji su nužno bili potpuno raspojasani. Ko god da je bio odgovoran za kasting na ovom filmu, trebalo je da dobije doživotnu zabranu bavljenja poslom. U uloge koje su obično bile rezervisane za opasne frajere, neko je postavio mlađanog Nikolasa Kejdža (sa najgorom frizurom ikad) i Džadž Rejnholta (čije ime sigurno ne znate, ali ga pamtite kao onog mlađeg pandura iz Policajca sa Beverli Hilsa). Ako pritom dvojici najbeljih ljudi na svetu date pričaju akcentom iz Nju Orleansa i jure potpuno nezanimljivu (mada sve vreme golu) glavnu glumicu, ne možete da ne očekujete katastrofu.

NAGRADA ZA NAJBOLJU ELEN BARKIN: Sea of Love

12092572_10153711532036934_935955949_n

Autor: RadomirZvoncek

Rate this post

COMMENTS

WORDPRESS: 0