Najbolje od tehnologije iz 2017.

Prikupili smo sva najzanimljivija tehnološka dostignuća iz prethodne godine. Ne očekujte ništa što zaista menja svet, već gomilu zabavnih aplikacija, konzola i slično. Osim veštačke inteligencije, to će zaista da promeni svet. Ili da ga uništi.

Prošla godina je bila izdašna što se tiče tehnologije i sve je to ispraćeno sa mnogo više buke nego što novi uređaji i aplikacije zaista zaslužuju. Na nesreću po ljudski rod, stvaranje hajpa je i dalje najbolji način prodaje. Na sreću po mašine, kada krenu u rat protiv ljudi, borba će trajati veoma kratko, jer smo se tokom 2017. najviše oduševljavali telefonom koji je mogao da reprodukuje glas korisnika kao emotigovno. Pogledajmo šta je obeležilo prošlu godinu.

Nintendo Switch je konzola koja se pojavila u martu prošle godine i definitivno napravila veliki korak u gejming industriji. Jaz između tableta i konzola se smanjuje i to je dobro, pošto ćemo za par godina moći da igramo sve ozbiljne igre, dok prelazimo pešački na crveno.

Borba na polju telefona se nastavila i nekako deluje da Samsung i Apple, svojim S8, odnosno iPhone X-om, izvlače poslednje atome iz umirućeg konja. Jeste, svaki novi telefon dolazi sa nekom „inovacijom“, ali pravog pomaka u ovoj industriji nema još kada je Nokia sklonila eksternu antenu na modelu 8810. Taj telefon je odgovoran za rađanje nove industrije, ali i stvaranje novog reda dilera. Sada se kompanije takmiče ko će više piksela da ugura u nekoliko inča, što je dovelo do situacije navedene u početku teksta – oduševljavanje govnetom koji priča poput vlasnika.

Što se tiče televizora, tableta i laptopova, tu inovacije ima koliko i u Šotrinim kadrovima. Sve je to lepo, sve je 4K i tako to, ali dajte da televizor nešto poliva vodom, ili laptop koji lakira nokte, šta god, samo da nije više dosadna ista priča „toliko gigaherca, toliko rama…“.

Dotaknimo se i aplikacija, čisto da obradimo i taj deo. Jasno je da sada sve ima opciju za snimanje „storija“, ali nama je zapao za oko Super Mario Run. Iako ta igra nema mnogo veze sa originalom, niti je sama po sebi originalna, uspela je da za kratko vreme izazove maniju među korisnicima. Ali kao što je i većina stvari sa liste suštinski samo ljuštura, bez sadržine, kao Ivana Jordan, dobili smo još jednu prehajpovanu igricu koja ničemu ne služi. Kao Ivana Jordan.

Bilo bi neozbiljno da preskočimo bitkoin. Bili bi još neozbiljnije da krenemo da objašnjavamo šta je, kad suštinski niko ne zna šta je to. Pa čak ni ti koji čitaš ovo, jer da znaš šta je, imao bi te pare, a ne bi čitao naš sajt. Ali ok, neke stvari jednostavno ne možemo da znamo, ali nastavljamo da živimo bez shvatanja istih, kao što su integrali, karijera Ivana Bauera ili tetovaže Amadeus benda. Dobro, znamo šta je, ali smo kasno stigli na žurku, pa nećemo da smaramo šta bi trebalo da se radi sa tim. Ali bi kao svaki Srbi voleli da smo stigli kad je trebalo, ali pošto nismo, dabogda vam sve to propalo.

Za kraj ćemo ostaviti ono što je neminovno, a to je kraj sveta koji je već tu. Kraj sveta će nažalost za ljudski rod biti kombinacija Matriksa i Amistada, gde će ljudski rod biti porobljen, a kao dokaz za to prilažemo Alpha Zero Deepmind. Ukoliko niste ljubitelj šaha ili ste propustili ovo, krajem oktobra stigla je nova verzija DeepMind veštačke inteligencije. Kako bismo vam pokazali razmere jačine ove inteligencije, daćemo vam nekoliko ključnih informacija. Tačan broj kombinacija šahovskih partija koje mogu da se odigraju iznosi više nego što ima atoma u vidljivom svemiru, što znači da je nemoguće naći dovoljno jak računar koji će imati sve te partije u svojoj bazi. Međutim, postoji program Stockfish koji svake godine dobija nove baze i algoritme i on je trenutno za nekih 600 poena jači od najjačeg šahiste na svetu Magnusa Karlsena, čiji rejting iznosi 2834 poena. Sada kada znate to, vraćamo se zvezdi večeri – Alpha Zero. Najbitnija stavka kod ove veštačke inteligencije je upravo to da kod nje ne postoji baza podataka odakle vuče informacije. Alpha je „dobila“ pravila šaha od čoveka i mogućnost da igra sama protiv sebe i tako nauči sve o šahu. To igranje je trajalo ukupno devet sati, a za samo četiri sata učenja šaha, već je prevazišla Stockfish. Kako to znamo? Pa tako što su igrali 100 partija i rezultat je bio 28 pobeda za Alpha, 72 nerešenih i 0 poraza. Veštačka inteligencija koja je za četiri sata uspela da nadmaši celokupno ljudsko znanje o šahu sumirano u jednu bazu podataka!? Pa drži to na off zauvek! Ovo je samo jedan od primera veštačke inteligencije kojoj je nemoguće ugraditi moralne kodekse, a koja je već toliko superiorna u odnosu na ljude. Još par godina i mi smo baterije. Srećna vam Nova godina!

Autor: Shakraf

 

Najbolje od tehnologije iz 2017.

COMMENTS

WORDPRESS: 0