Miligram – Magnetic, recenzija albuma

Kod nas na Tegli ne postoji koncept guilty pleasurea – ili ti se nešto sviđa, ili ne, budi muško (ili žensko, ili dete, ili kljunar, bole me brige) i priznaj da ti je potpuno ok da dižeš kažiprst u vazduh i pevaš ih lele što se ne ubih ispod one kruške. Ne moraš da čekaš da se napiješ, ili da ti svi too cool for school ortaci odu na neku žurku na 20/44, da bi mogao da uživaš uz stihove tipa loše mi je, pravite me ponovo. E sad, kad smo to rešili, važno je da kažemo da je Miligram naš omiljeni bend. Ima među nama par onih koji se opiru ovom pandanu Bijelog Dugmeta za 21. vek, ali oni ne pišu ovaj tekst (verovatno ga neće ni čitati). Bez obzira kolko mi hajpovali ovaj bend kod dalje i šire rodbine, ljudi i dalje mislie da se zajebavamo. Pa jbg, nismo baš toliki hipsteri. Ono što mi posebno smeta, je što su ljudi i dalje gluvi kod ušiju (nisam siguran da li postoj ovaj izraz, ako postoji do jaja) i ne žele da prihvate Miligram, jer zaboga – ima tu trilera i šabanskih momenata. Ali zato će svako da vam priča kako je Justin Bieber napravio do jaja pop pesmu, kako je Selena Gomez porasla, a o hvalospevima o Taylor Swift i njenom prošlogodišnjem remek delu da i ne pričamo. Mi vam savetujemo da otvorite uho za nove stvari, tako da rečima Del Boja – don’t be a plonker all your life i slušajte Miligram. A mi vam predstavljamo njihov novi album Magnetic, pesmu po pesmu. Album inače imate na iTunesu, a za dovitljive je i na raznim mestima na netu.

Ljubav se pobeđuje

Pesma počinje klavijaturama koje najavlju neki Avicii banger, ali brzo usporava i postaje mid tempo stvar. Inače, imam problem sa njihovim pesmama koje otvaraju albume i treba mi vremena da se priviknem na njih. Pesma o one night standu sa devojkom na koju se ložiš. Realno, nije teška situacija za ne pronaći se. Nije baš nesrećan je ovaj anđeo, ali daćemo mu još par slušanja šanse.

Marina Tucaković Moment of Zen:

Rasipaj noć, bilo kad bilo gde
rasipaj ljubav ako dođeš do nje
na svakome uglu ćeš ti pronaći
jednog koji te nema.

Sigurica

E ovo je već pravo otvaranje albuma. Izašao je i spot sa bosanskim glumcem Enisom Bešlagićem, koji ovde i peva. Jbg, Miligram je baš big in Bosnia, tako da je potez dovođenja ovog poznatog glumca sa komercijalne strane opravdan. Sorry Milice Pavlović, i’ll let you finish, ali Sigurica je najbolja pesma sa motivom selfija u 2015. Pesma počinje Milijevim pevanjem (koga će biti više nego ikad na ovom albumu) tako da me je malo preseklo, jer kao gde je Alen sve vam jebem, ali bez brige, eto ga na drugoj strofi. Doduše, Mili je zaslušan za sjajan stih radar što se hvata sam stavio na on, koji kao da je prebegao iz one kultne Gruove Petak.

Marina Tucaković Moment of Zen:

Možda ja i nisam baš za tebe, ali to je to
Ti si za mene sigurno!

(malo rapey, ali bože moj)

Medena

I onda balada za zakucavanje u glavu. Pesma o devojci zarobljenoj u kapitalističkom svetu, koja nema vremena ni zašta osim za posao od 9 do 5. Mnoge devojke će se prepoznati u ovoj stvari, taman da popuni prazninu dok se Mili i Marina ne udruže za neki novi Cecin album. Pesma na kojoj gostuje Adolf Dado Topić. Dado je stari tezgaroš, ali ovde su iz njega iscedili suvi kvalitet koji jako dugo nije pokazivao, a pritom ga je mlađahni Ademović izazvao na vokalni dvoboj, tako da uživajte u patkometriji dvojice velikih pevača.

Marina Tucaković Moment of Zen:

Ma kome ti to duguješ svoj život
pa ga nemaš više
nerođenu sreću svakom od nas
samo kiša briše.

Laka lova

Miligram goes Dubioza kolektiv. Ali za razliku od Dubioze, koja više nije zanimljiva ni onoj dvojci likova što slave Marlijev rođendan svake godine, Miligram pravi padavičarsku himnu. Pesma u kojoj jako lako možemo da zamislimo nekog junaka filmova Kevina Smita, ili još bolje najstarijeg sina porodice iz neke serije Siniše Pavića. Reč ganja u domaćoj muzici nije svežije zvučala još od albuma Dog life grupe Eyesburn.

Marina Tucaković Moment of Zen:

Uzeću diplomu s lažnog fakulteta
neku ću bogatu naći preko neta

od ceđenog ću soka da pravim pomorandže
umesto krompira, stigo šleper gandže.

Ela Ela

Studija o današnjim vezama, ljubavnim trouglovima itd, negde na nivou novijih evropskih filmova, koje skoro pa svake godine možemo da gledamo na festivalima. Kao i ti filmovi, i ova pesma je malo dosadnjikava, i jedna je od slabijih na albumu. Plus, potpisana je Ivana Selakov kao featuring ali ona je ovde samo kameo na nivou pratećeg vokala.

Marina Tucaković Moment of Zen:

Ela Ela sve je farsa, ova naša bar je prava
zivot pocinje u ponoć kada ode on da spava.

Nadam se da nije ljubav

Pesma koja je verovatno pravljena da bude THE balada ovog albuma, čak i podseća na neke sa prethodnih. Međutim, i pored svojih kvaliteta, neće ovo biti ta pesma na koncertima, na kojima se vade telefoni i zovu oni kojima se posvećuje ovakve stvari. Verovatno je jedna od onih koje nastaju tako što Marina sjebe litar viskija, pa onda umesto da šalje neumesne poruke Ceci, počne da piše pesmu. Mogu da pomerim planine samo jednim ramenom, kao prvo pojavljivanje moše u nekoj domaćoj pesmi.

Marina Tucaković Moment of Zen:

A ko te pita za kim žališ
zašto ti je srce sedo
ko te pita zašto si za nebo, vezala se ti.

Ovde nam je mesto

A sad malo društvene angažovanosti. Negde je ovo naslednik 21. veka, tako da je normalno što je ponovo Tifa na vokalu. Naravno i Mili forsira svoj promukli glas, ali u fazonu smo da mu oprostimo. Dovođenjem Tife Mili svoj bend kandiduje za naslov naslednika Bijelog Dugmeta (eto, nije samo da mi to lupetamo). A Tifa pevanjem u Miligramu daje bendu legitimitet, jer je  pevao u svim najboljim hard rock bendovima bivše nam države. Poslednji deo pesme je aranžerski napravljen tako da se ni Queen ne bi postideo.

Marina Tucaković Moment of Zen:

Tako lako je da, mrziš ceo svijet
zar je tako, zar to smo mi
kakve veze ima to sa nama
svi smo mi pioni nekog lošeg plana.

Nešto za ništa

Posle nedelju dana preslušavanja, jedan od favorita. Pesma nastavlja tamo gde su stali sa hitovima kao što su Ništa i Bulevari. Ovo su stvari gde je Miligram najbolji – ispovesti ostavljenog lika, koji nekoliko sati posle ponoći tumara praznim ulicama, a vrag je šalu odneo. Motivi praznih hotelskih soba, kišne ulice i koferi, kao kod Springstina, Koena i Kvake.

Marina Tucaković Moment of Zen:

Vratiti nešto za ništa
i ništa, ma za sve moje
s tobom ja, između dva zla,
naravno biram oba
izgubljena opklada
kofer i prazna soba.

Kavijar

Miligramov predlog za himnu Srbije. Šamar uštogljenoj ekipi što jede plastično voće. Na pesmi gotuje Dr M, bend malog Stevice Anđelkovića, koji je radio sa Kustom, tako da i on, kao i ekipa iz Miligrama, znaju kako to izgleda mlatiti se po restoranima i lounge barovima koji su predosadni. Plus, meta momenti, gde Alen peva o liku koji se dere laj laj laj. I konačno, krucijalno pitanje za ovakve momente – izvinite molim, koliko još do narodnjaka?

Marina Tucaković Moment of Zen:

Šta je to kavijar, može u lepinji
već zeznuli smo se dva tri puta.

Na ivici ljubavi

Pesma kakvu većina komercijalnih rok bendova (onih par što ima) mogu samo da sanjaju. Emo momenat se kod nas nikad nije baš raširio, tako da Mili i kompanija pokušavaju to da urade. Sve negde podseća na Wheatus – Teenage Dirtbag po priči, ali bez happy enda, sa kafanskim patosom. Gostuje Lana Jurčević, hrvatska pevaljka koja nas već godinama spopada  plaćenim spotovima na Jućubu. Ovde pokušava da preko veze uđe u big league.

Marina Tucaković Moment of Zen:
Mene tukli su u školi
gori bili van nje
svi te mrze kad si glup
a preziru sve pametne.

Prolazna i posebna

Svedena, klavirska balada, sa pregršt budističkih motiva, kojom je mogla da se završi druga sezona Leftoversa, jer Alen kaže da je morao da umre da bi preživeo. Pesma koju ćete ili voleti, ili preskakati i vraćati se na Kavijar. Možete lagano da je podvalite nekome ko se kune u hard rock i mjetal balade.

Marina Tucaković Moment of Zen:

Moje je nebo stvoreno
samo za jednu zvezdu
zaključaj vrata i upotrebi telo
još jednom da umrem da bi živeo
ponovo život ceo.

Drži se ti mene

Naslednik i brat blizanac Mene ništa ne vadi. Himna za sve večite studente, kladioničare, dangube i ostale likove što ulaze u tridesetu, a nisu baš sigurni gde su dvadesete otišle. U nekoliko pesama se pominje ovaj prelaz između životnih decenija, tako da se Miligram postavlja kao generacijski bend za celu ekipu koju je definisao Furio Đunta svojim stihom posle 25. svi smo vršnjaci.

Marina Tucaković Moment of Zen:

Evo je duga kako prelazi preko moga juga

i sunce sija kroz rupu na zavesi

vidiš kako malo treba da ti nije stalo.

Sedmo nebo

Za kraj su nam ostavili klupski hit. Naravno počinje kao balada, a onda kreće zaokret kog se ne bi postideli ni Alesso ni Robin Shultz. I ovde kao i u prošloj pesmi, pominje se da im se dvadesete ne završavaju i da će ostati večno mladi. Quarter life crisis su pominjali strani kritičari za mnoge albume ove godine, tako da bi Magnetic od Miligrama svakako poneo ovaj opis da ga NME ocenjuje. A pošto smo mi realno najbliži NME-u ovde, šta nam glupo, da ih mi tako opišemo.

Marina Tucaković Moment of Zen:

Nino nino

zato palim na sve jake žurke