Laro, mora li ta Sirija? – Igrali smo Tomb Raider

Zbog proslave prvog rođendana Tegle, vraćanja kredita, finansijskih izveštaja, privatnih poslova i još mnogo čega, kasnimo malo sa recenzijom nove avanture najbolje ribe u video igrama (izvini Sonja iz MK). U odnosu na prethodni deo (koji je imao vrlo kreativan naslov Tomb Raider) Lara je malo starija i počinje polako da postaje ozbiljan obijač grobnica – samo da se u narodu primi krilatica “iskopaće tebe Lara, ja ti kažem”. Možda ipak kao primarni razlog zašto Rise of the Tomb Raider dolazi ovako kasno na red za igranje je što je izdavač Square Enix odlučio da igricu prvo izbaci za Xbox ONE, pa onda posle par meseci za PC. Vlasnici PS4 konzola, među kojima sam i ja, moraće da se strpe do kraja godine :(. Tako da sam umesto da “zategnem” sajt, seo za komp i odigrao ovo. Hej, bar ste dobili tekst.

image

Verzija za PC došla je u trenutku kada se slavi 20. rođendan od izlaska prve igre sa Larom Kroft, pa je igra tako malo i koncipirana. Mi vodimo mladu Laru koja ima tendenciju da će postati baš dobra riba kada poraste. Mada to “kada poraste“ može da bude diskutabilno. Pored njenog fizičkog izgleda, polako spoznajemo i njen psihološki profil. Ona je klasičan primer” daddy issues” problematike, nešto kao Đina Golubović kojoj ćale nikad nije tu.

Sam zaplet priče nas prvo vodi na severnu granicu Sirije, a posle prelazimo negde u unutrašnjost Rusije. Ako to sada uporedimo sa trenutnim svetskim dešavanjima mogli bi da dođemo do zaključka da razlog ratovanja na Bliskom Istoku nije nafta nego nešto drugo i da će se sam front prebaciti negde u Sibir. Ili možda Amerikanci pokušavaju da opravdaju svoje učešće u konfliktima u tom regionu krož šarenu lažu u obliku jedne avanture (ovo je naš mali politički intermeco). Definitivno postoje različita tumačenja, ali da se ne pravim pametan previše.

Glavni zadatak je da jurimo artifakte drevnog proročanstva Triniti koji mogu da donesu večan život i nekontrolisanu moć. Larin zadatak je da spreči negativce, koji nisu Rusi, da dođu prvi do blaga i tako naruše balans u kosmosu. Moje mišljenje je da je ona ipak ratni profiter, ali nećemo sada o tome. Njoj tokom igre u borbi protiv znatno nadmoćnijeg neprijatelja pomažu lokalci čiji je životni zadataka da zaštite put do blaga.

bomtrady-noscale

 

Igra počinje sa dosta akcije i istraživanja prepletena sa mozgalicama. Kako priča napreduje polako upada u repetitivni šablon tako da postaje malo dosadno i neiventivno. Dodatni nedostatak je što ne posećuje više regija nego se veći deo priče dešava po Sibiru. U poređenju sa prethodnim delom cela mehanika igre je ostala ista. Lovite i ubijate i sitne i krupne životinje. Ako niste pažljivi možete u lovu na medveda da prođete kao Dikaprio. Mlađana Kroft je nemilosrdna sa neprijateljima i ozbiljno dobro barata sa oružijem. U sporednim misijama se ustvari baviti onim po čemu je Lara i poznata, a to je otvaranju skrivenih grobnica.

Da ne pričamo o igrici mnogo pošto dosta kasnimo zaključak je da je igrica vredna igranja. Ako posedujete dobru konfiguraciju igrica će vas oduševiti grafikom nivoa kroz koje prolazite, a ako ne, ovo nije igra zbog koje ćete budžiti mašinu. Ipak, dobra je zabava.

Autor: Mackecar

 

Šta misliš o tekstu?

COMMENTS

WORDPRESS: 0