Welcome To Me

Da li znate šta su manic pixie dream girls? To su devojke iz filmova, u svojim 20-im, pozitivno lude, ne treba im dodatni stimulans da bi se dobro zabavljale. Prave su male šašavice i skoro uvek se lože na neke poludepresivne tipove, koji znaju napamet celu diskografiju Smithsa i Death Caba. I da, skoro uvek ih glumi Zuji Dešanel. Trend filmova sa ovakvim likovima je ipak gotov, a neko će reći – hvala bogu! Kao što je posle panka došao post pank, a posle turbo folka posle rok (još jedan od Teglinih termina koji nije dodatno objašnjen, jbg, na jesen) tako i manic pixie dream girls, mogu dobiti svoj post nastavak. S tim što, kad odbacimo svu šašavost i oči Zuji Dešanel, dobijamo glavnu junakinju filma koja se nosi sa poremećajem podeljene ličnosti. Kristen Vig nastavlja da glumi ono što je glumila u svojim SNL skečevima, ali bez preterivanja i pljuvanja koje je svim fanovima tog programa toliko omiljeno. Njena Alis, koja nam nudi dobrodošlicu u sebe (hehe), sedi kući po celi dan, gleda stare Oprine emisije na VHS-u i iznova preživljava isti dan. Ima najbolju drugaricu za koju nam nije bas najjasnije zašto je u kontaktu sa ovom, bivšeg muža koji se autovao i roditelje biljke, verovatno izmorene pazeći na Alis sve te godine. Sve se menja kad dobije pun kurac para na lotou i reši da ih uloži u svoj talk show. Sebična kakva jeste i vožena svojim bipolarnošću reši da priča o sebi i samo o sebi. Čita i peva svoje pesme, pravi svoju omiljenu hranu, rekreira situacije iz svog života. I sve bi to bilo lepo i šašavo da ne usledi hladan tuš kad shvatamo da, ma koliko gledali simpa ludicu koja se zabavlja, Alis je ipak devojka sa problemom i te stvari nisu baš za zajebanciju. Ako su autori filma to hteli da nam kažu, onda sve super. Ako su hteli jos jedan filmić o menik piksi devojčici, koja će usput izgubiti ali i iskupiti, onda duvajte ga! Za ljubitelje golotinje, Kristen Vig je odradila full frontal nudity, doduše u toj sceni ništa nije seksi i lepo. Budući da je i Sara Sliverman odradila full frontal pre par godina u Take This Waltz, mislim da bi na Burek forumu uskoro mogao da osvane topic Omiljene gole glumice iz SNL-a ili tako nešto.

Gledati ako vam je potrebno da zauvek raskrstite sa Summer.

Ant-Man

Negde treba povući crtu kada su superheroji u pitanju. Ako niko neće, evo mi ćemo. Ne može svaka životinja/insekt/biljka da bude inspiracija Stenu Liju za novog strip junaka. Posle Spajdermena ne treba ići dalje (jeste da pauci nisu insekti, ali tu je ta granica). Film koji Majkl Daglas izvlači, ne može da bude baš najbolji. Glavni lik je onaj iz Prijatelja što jebe Fibi. Ne Henk Azaria, nego onaj drugi. Već viđeno milion puta – on je najbolji lopov koji se bori protiv velikih korporacija, žena ga je ostavila zbog toga i odvela dete, preudala se za pandura koji hapsi našeg junaka. Sa druge strane, Daglas je naučnik koji je napravio specijalno odelo koje smanjuje na nivo mrava, korporacija u kojoj je radio ga je otpustila i pokušavaju da naprave taj njegov izum. Kada uspeju u tome, on zove lopova da mu pomogne, a tu je i Daglasova ćerka (solidna riba), koja im je inside lik. Glavni protivnik Daglasa/lopova/ćerke je glavni iz korporacije, u suštini Lex Lutor. Ima par kameo situacija sa Avengersima, ali baš onako siromašno. Niko ih ne doživljava ozbiljno. Ima i jedan deo koji je pokraden od Kjubrika, ali da ne spojlujem onima koji će se zajebati. Glavno pitanje je Zašto uvek ja gledam ovakve filmove?

Gledati sa nekim koga baš ne zanimaju superheroji.

Justice League: Gods and Monsters

Možda se i jesmo malo umorili od superherojskih filmova. Nekada su bili campy zajebancija za posvećene nerdove, a danas obaraju sve rekorde u gledanosti. Živimo u vremenu dawn of the geeksa, kada su potpuno prihvatljive i svima razumljive fore o tome da Crna Udovica baš voli svima da daje. Na sve ovo najviše je uticao Marvel, sa svojim Cinematic Universom, koji je već izbacio više od deset filmova, a polako se zaleće i na TV tržištu. Daleko od toga da je sve to suvi kvalitet i da sve gađa u centar kao Hawkeye (nerd joke), ali deluje kao da je na polju ekranizacija Marvel potpuno pojeo svog večitog suparnika DC comics. Iako je DC prvi krenuo sa uspešnim adaptacijama sa Kitonovim Betmenom, od tada i nije mnogo odmakao. Pokušaj da se kopira trenutno uspešniji kolega, došao je sa Man of Steel, koji je pokrenuo DC filmski univerzum, ukoliko ga Aflekov Betmen potpuno ne ukopa. Dok čekamo Batman v Superman: Dawn of Justice, nije loše da se setimo da DC u stvari potpuno kida u prebacivanju stripa na ekran, ali u animaciji. Dvadesetak animiranih (ne zovite ih crtaći!) filmova i serija vlada često i nad Marvelovim filmovima, pa tako i ovaj poslednji u kojem imamo alternativnu istoriju: šta bi bilo da su Supermena odgajili meksički imigranti, kako bi se ponašao Betmen, da nije milioner vigilante, nego stvarno polu-šišmiš, i kako se u to uklapa Wonder Woman, kao nadrkana kučka. Potpuno originalnu priču (nije bazirana ni na jednom stripu), prati fenomenalan crtež i odlični glasovi (tu je i Oscar Isaacs – veliki car!). Prepričavanje radnje bi otkrilo bar neki od neočekivanih twistova, a film ne traje dugom, pa udrite!

Gledati sa malo starijim osobama, jer deca baš ne moraju da slušaju Supermanove fore, kako se Wonder Woman dobro jebe.

Dragon Blade

Kad film u kojem glume John Cusack, Adrian Brody i Jackie Chan, počne sa bazirano na istinitim događajima, znate da je taj događaj – da im više niko ne daje normalan posao. Kjuzak luta po kojekakvim polu-trilerima, polu-hororima, Brodi se svojevremeno nabildovao kao zmaj sa samo četiri minuta golog torza u Predatorsima, a Džekija i dalje ne mrzi da lomi glavi i pada sa drveća. A film se inače bavi starorimskim vojnicima koji zaglave u Kini. Ko je ovo rešio da spoji treba da dobije penziju, da bi mirno mogao da nastavi da puši svoj DMT negde na Maldivima. Pretpostavljate da ovo baš ne može da se koristi kao priručnik na studijama istorije Dalekog istoka. Jedina luđa stvar od samog filma, je što je Kjuzakova uloga prvobitno pisana za Mel Gibsona! Film bi trebalo da funkcioniše kao istorijski kung fu o mešanju kultura i regionalnoj saradnji, ali se na kraju svede na proširenu verziju rekonstrukcije sa Diskaverija. E sad, što uopšte pišemo o njemu. I pored ovoliko mana i nenameravanog smeha, film ima neki trashy šmek, pa ako vam je baš dosadno, ima ovde nekoliko dobrih tuča za videti. A i ko ne želi da vidi Roba Gordona, kao rimskog centuriona.

Gledati sa nekim ko baš ne zna istoriju, jer se tako značajno smanjuje mogućnost pljuvanja.

Predator: Dark Ages

Ako nam je internet nešto omogućio, to je da uživamo u nebrojenim superterabajtima pornografije i da kakvo god kreativno delo napravimo, možemo da ga okačimo i predstavimo široj publici. Gomila filmadžija uspela je da se probije prethodnih godina, na osnovu kratkih filmova koje su kačili na net. Naravno, većina ljudi i nema neku ambiciju za slavom, već samo hoće da podele nešto što su nekad uradili. Tako se javila i gomila fan filmova, najčešće imaginarnih nastavaka poznatih franšiza, u kojima ne postoji opterećenje autorskim pravima i ostalim glupostima, pa je moguće da se mešaju likovi iz različitih filmova, stripova i čega god. E sad, kad se fan filma dohvati neko ko se u film imalo razume, može da se dobije pola sata vrhunske zabave kao što je Predator: Dark Ages. Nekad u srednjem veku, odred Templara dobija zadatak da uhvati čudovište koje teroriše selo, a pomaže im Arapin knjiški moljac, koji je već dugo zna za postojanje zveri. Čudovište je naravno naš stari intergalaktički lovac Predator, koji vitezovima daje šansu za fer fajt, ne koristi pušku previše, pa ako hoćete da vidite kako izgleda mačevanje sa vanzemaljcem, jutjubujte ime filma. Inače, reditelj i scenarista James Bushe ima još nekoliko kratkih radova dostupnih na netu, a upravo se sprema da snimi i prvi dugometražni u žanru horor komedije, tako da ako jednog dana postane slavan, podsetite se da ste prvu put za njega čuli baš na Tegli.

Gledati sa drugom iz detinjstva, koji posle Terminator Genisys ne može da smisli Švarcenegera.

Autor: RadomirZvoncek