Jurassic World

Ovaj film treba da ponese titulu „Najnepotrebnijeg filma u 2015“. Barem sa strane gledalaca. Sa strane producenata ovo je nešto najbolje što im se dogodilo budući da je prvi film u istoriji koji je zaradio pola milijarde dolara tokom otvarajućeg vikenda. Film apsolutno ne odstupa ni od jednog šablona. Nije spojler ako si to video milion puta do sada. Deca odlaze od roditelja kod tetke – tetka koja juri karijeru – frajer koji ne brine o higijeni, ume da „razgovara“ sa životinjama i na kraju jebe tetku –tetkina korporacija koja želi da zaradi po svaku cenu – vojska koja želi da preuzme korporaciju – naučnik koji iz korporacije prelazi u vojsku da bi nastavio svoj „rad“ na GMO dinosaurusima … šablonima nikad kraja. Efekti su ok, ali nedovoljno dobri za film (navodno) ovakvog kalibra, dok priča i pored svih šablona ima dosta rupa i nelogičnosti.  Ako ste pripradnik starije generacije koji je gledao „original“ bićete još više razočarani, ali uvek možete klincima da solite pamet da su u naše vreme dinosaurusi izgledali strašnije i realniije. (pun joke intended)

Gledati sa nekim ko je spreman da prevrće očima i cokće dva sata.

Svita (Entourage)

Filmski nastavak popularne serije je urađen tako da nije potrebno predznanje da bi vam se film svideo, ali ako znate likove od ranije, onda će i za vas biti „dupe na nošu“. Vins, glavni lik i popularni holivudski glumac se razvodi posle par dana braka i želi da napravi svoj rediteljski debi u čemu mu pomaže ekipa i agent koji je sad šef studija. Njegova svita jeste ostarila, zbog čega je i humor malo ozbiljniji, sa odličnim pančlajnovima. Film je suštinski izneo Džeremi Piven uprkos tome što nije glavni lik. Uvlačenje velikog broja cameo likova može da bude besmisleno,  ali je ovde urađeno na vrhunskom nivou. U slučaju da ste upoznati kako izgledaju određeni producenti, scenaristi i svi ti iza-kamere-likovi, onda taj deo još više dobija na značaju SPOILER ALERT Tijeri Anri odbija da trenira sina pomenutog Džeremija.

Gledati sa osobom sa kojom hoćeš da imaš neobavezni seks posle filma.

The Duff

Oduvek me je zanimalo kako glumci prihvataju uloge u kojima im jasno stavljaju do znanja da su u najmanju ruku neprivlačni, da ne kažem ružni. Mae Withman ovde po drugi put, da ja znam prihvata takvu ulogu (prvi put smo je gledali kao devojku Majkl Sere u Arrested developmentu).  Naslov Duff je skraćenica za Designated Ugly Fat Friend i navodno svako društvo ima svog Duffa zbog kog ostatak ekipe deluje lepše i privlačnije.  Mlada Mae ovde saznaje da je duff, pa prolazi kroz onih pet stadijuma da bi došla do konačnog prihvatanja. Naravno, da se upotpuni rom-kom zaplet ima svog Obi Vana koji je uči prihvatanju a i pomaže da smuva nekog gitaristu.Već na pola filma smo svesni da između Obi Vana i mlade Duff Skajvokerice ima nešto više. Dobre strane ovog rom-koma su da  film izbegava onu poznatu formula gde ružnu pače skida naočare i pušta kosu iz konjskog repa i pretvara se u prelepog labuda. Ovde imamo više priču o jačanju samopouzdanja, dobro, kupi i po neki bolji brus i koju haljinu. Loše strane, pa… ovo je tinejdž rom-kom, realno znate na čemu ste. Plus, sem glavne glumice, i senjor Changa iz Communitya ostale glumce sam zaboravio nekih šest minuta pošto se film završio tako da pojma nemam ko su oni, niti kakva im je karijera. Posle ovog filma, i samog otkrivanja pojma The Duff, možete da se i bavite malo time, da li ste vi duff, ili ko je to u vašoj ekipi, da bi naravno došli i do prepoznavanja Duffova u poznatim ekipama, tipa da li je u Amadeus bendu Duff onaj što ima iscrtane neke gluposti po licu.

Gledati sam, sa povrmenim uzvicima You go girl.

Manglehorne

David Gordon Green je veliki car. Lik jako lako snima stoner komedije sa dick joke-ovima, da bi se prešaltovao na drame. Evo već dve fima za redom snima priče sa velikim glumcima koji su postali parodija sa svojim skorijim izborom uloga. Prošle godine je to bio Nikolas Kejdž u film Joe, a ove je Al Paćino sa Manglehornom. Al glumi naslovnog Manglehorna, matorog bravara, koji ima ključ za svaku bravu, osim naravno kako to već možemo da pretpostavimo ključ od svog srca. Tako Manglehorn ide kroz život, mašta i dalje o ženi s kojom je bio pre x godina, druži se mačkom (ima i scena operacije iste te mačke, preporučujem za fanove scena za povraćanje), a pritom odbija Holi Hanter i ne želi da pozajmi sinu pare. Sve  u svemu, jedan mali i tih film, sa low key Paćinovom ulogom u kojoj nema njegovog standardnog dernjanja i mlataranja rukama. Rekao bi da je možda ovo zaokret u njegovoj karijeri, ali mrka kapa jer sam već video koji su mu dalji projekti. Muziku su inače radili Explosions in the sky, jedan od najboljih bendova na svetu.

Gledati sa starijim članom familije koji od stranih filmova gleda samo one sa Paćinom i De Nirom. Neće mu se dopasti, ali nema veze.

While Wе’re Young

Radove Noe Buambaha sam skoro sve ispratio i nisam siguran da mi se ijedan dopao. I već sam planirao da dignem ruke od ovogodišnjih njegovih uradaka (ima ih čak dva) kad me je Fridom u svom tvitu opomenuo da bi ovo moglo da mi se svidi. I bio je u pravu. Za razliku od nekih predhodnih taština praznine radova, ovde postavlja nešto pitkiju priču, i vidno se oslanja na neuroze Vudi Alena. Ben Stiler i Naomi Vots glume naizgled srećan par u svojim čestrdesetim koji upoznaju mlade hipstere Amandu Sajfrid i onog mršavog iz Girlsa. I tu kontamo da stariji par drma krizica srednjih godina dok se zaljubljuju u mlade hipster. Naravno, ovo dvoje mlađih su napravljeni kao da su izvađeni iz meme-ova o hipsterima. Obožavanje starudija i ironiočno osvrtanje na trash je pojačano na maksimum. Ima super scena kada Ben Stler slušajući Eye of the Tiger pred razgovor za posao kaže sećam se kad je ova pesma bila sranje. Međutim, nije sve kao što izgleda, pa se ispostavlja da ni hipsterski par nije uleteo u ovo druženje bez skrivenih motiva. I tu onda nailazimo na jedini problem filma, a to je gluma Ben Stilera, jer ovde film iz Vudi Alenovske teritorije film prelazi u neku Meet your parents teritoriju napravljenu za publiku u Vilijamsburgu.

Gledati ako praviš liste najboljih filmova godine jer će se ovaj verovatni naći na njoj.

Autori: Shakraf i MimiKraljMamba

5/5 - (2 votes)