Gledali smo nove animirane hitove, malo starih majstora i malo novijih talenata.

Coco

Da je tajming gledanja bio bolji, ovaj film bi se sigurno našao na jednoj od naših lista najboljih iz prošle godine, ali evo, pokušaćemo da ispravimo stvar i ukažemo vam na njega, ukoliko ga već niste pogledali i ostali potpuno oduševljeni. Navikli smo da nam Pixar svojim glavatim kompjuterskim junacima izmamljuje radost, smeh i suze, ali su se sada zaista vanredno potrudili i ovo im je sigurno jedno od boljih ostvarenja koja su potpisali. Pojedini predstavnici stručne javnosti (čitaj: seratori na društvenim mrežama) pokušali su da objasne kako ovo ne može da bude film za decu, jer zaboga, govori o smrti i dešava se u meksičkoj varijanti zagrobnog života, ali mi bismo samo da im poručimo da ne postoji bolja prilika da klinci nauče nešto o gubitku, porodici, želji za uspehom. Kroz priču o dečaku koji bi da postane muzičar, ali mu porodica ne da, pa on tokom Dana mrtvih ode na onaj svet da bi potražio pomoć svog idola, prelamaju se sve ozbiljne teme sa kojima bi sigurno valjalo da popričate sa svojom decom, ali verovatno nikada nemate vremena. Ovo vam je prilika da ih makar upoznate sa tim da postoji i nešto loše što ih čeka tokom odrastanja, ali i da je sve to praćeno i dobrim stvarima, doduše ne uvek kao ovde fenomenalnom muzikom, odličnim vizualnim i zvučnim dizajnom i glumcima koji su se očigledno fenomenalno zabavljali. Tu je i odlično predstavljanje meksičke kulture, pa možete da se tripujete i da ste politički osvešćeni i da ste ga šuknuli Trampu.

Gledati sa decom, da biste mogli da se pravdate da ste plakali zbog njih, a ne zato što ste se sami raspali na trideset osam delova.

Batman: Gotham by Gaslight

Već na samom početku godine, potvrdila se teza da makar jedan naslov iz DC animiranog kataloga mora da se nađe u izboru najboljih filmova godine, jer će tako sigurno biti. Autori ovog studija su ponovo prešli granicu rejtinga, dobili najtvrđe R na svetu, ali su uspeli da na pravi način adaptiraju verziju Betmena s kraja XIX veka, koju nam je davno osmislio tvorac Helboja Majk Minjola. Mrak predloška je ovde dodatno pojačan i nasilnim scenama i u tonovima same priče. Ovo je, iako animiran, jedan od boljih horor trilera u poslednjih nekoliko godina, a originalna priča je unapređena i mračnim raspletom, koji se dovoljno razlikuje od originala da bi i oni koji su ga čitali mogli da uživaju, a opet nije nakalemljen samo da bi znenadio, već ima svoja opravdanja i u samom filmu i u čitavoj Betmenovoj mitologiji. Čovek šišmiš se ovde s jedne strane vratio na korene, ovo je onaj detektivski Betmen, koji je u stvari malo nabudženija verzija Šerloka Holmsa, ali s druge strane pokazuje i zavidne fizičke sposobnosti dok se tuče sa Džekom Trbosekom, koji je glavni negativac priče. Kroz priču se provlači i gomila poznatih likova iz univerzuma, tek da bi vrhunski poznavaoci mogli da prepoznaju omaže. Eh, da Zak Snajder ima malo mozga, pa da makar zna gde nešto da ukrade.

Gledati sa svima koji su svesni da je Ben Aflek fenomenalan Brus Vejn, ali očajan Betmen.

Wonder Wheel

Novi film Vudija Alena. I tu bismo negde mogli da završimo prikaz. Ili da dodamo da i nije baš nešto dobar, odnosno da se nastavlja pravilo da na jedan solidan, izbacuje nekoliko osrednjih ili loših. Možda bi valjalo napomenuti i da ga očigledno ni jedna priča vajnstinovskog tipa nimalo nije dotakla, jer žene ostaju histerična bića, koja jesu simpatična, ali su uglavnom sama kriva za to što im se događa. Dobro, Kejt Vinslet je pokidala, Džastin nije razočarao, a ni Džim Beluši nije propustio da nam ponovo pokaže kolika je balvančina od glumca. Zašto je Alenu palo na pamet da baš 2017. godine radi omaž velikim američkim dramskim piscima druge polovine dvadesetog veka (Tenesi Viljamsu, Arturu Mileru i ostalima) verovatno nikada nećemo saznati, ali eto, ispunio je svoju kvotu od filma godišnje i pokazao da ga zabole patka za sve što se oko njega dešava.

Gledati sa baš hardkor Alenovim fanovima, jer ostali teško da će da izdrže i ova nepuna dva sata.

Disaster Artist

Ovaj film je kreiran po uzoru na knjigu The Disaster Artist: My Life Inside The Room, the Greatest Bad Movie Ever Made. Nismo čitali knjigu tako da ne možemo da kažemo šta je bolje. Ali pošto je ovo knjiga o tome kako je sniman film, pa je na osnovu te knjige snimljen još jedan film, granice toga šta je film, a šta je knjiga, nisu baš toliko jasne. Takva je i cela ova priča, nisi siguran šta je realnost, a šta fikcija. Šta se stvarno desilo, a šta je interpretacija glavnih likova. Sve izgleda kao neki san u koji smo ušli nepozvani. Taj san je i glavni motiv. Prvo jednog, pa onda obojice glavnih likova, da postanu glumci ili filmadžije ili umetnici ili kako god se nazivaju stanovcnici Holivuda. Na početku filma će vas ova dve heroja, koje glume braća Franko, mnogo nervirati. Vi ćete ih gledati istim očima kojima su ih gledali ljudi u njihovom okruženju. Videćete ih kao netalentovane, zaluđene ljude kojima niko ne govori to da su netalentovani I da su zaluđeni. Nerviraće vas da uprkos svemu tome oni idu “all in” i prvo se sele u Holivud, a posle miliion nesupešnih kastinga odlučuju da snime svoj film. Ali kako vreme odmiče, sve ono što vas je nerviralo će postati sve ono zbog čega ih cenite i navijate za njih. Na kraju oni ipak snime The Room, jedan od najgorih filmova svih vremena. Na kraju taj The Room postane jedan od najkultnijih filmova svih vremena. Na kraju, ali do kraja je dug put. Najbolja stvar kod celog ovog filma, pored toga što je zabavan, što drži pažnju i što ćete dobiti na tacni priču o jednoj od nerešenih svetskih misterija, je to što je ekipa koju predvode Franko i Rogen nastavila da pokazuje da su jedna od ozbiljnijih u Holivudu. Da rade šta im se radi, na način na koji oni žele to da rade. Džejms Franko briljira u ulozi Tommy Wiseaua, a njegov mlađi burazer je ipak samo njegov mlađi burazer. Videćemo da li Franko može do Oskara. Ili bar da izbegne zatvor.

Gledati sa fanovima Franko-Rogen koalicije, jer ovi drugi ne bi trebalo da vam budu prijatelji.

Autor: good_neighbor

3.2/5 - (5 votes)