Ex Machina

Prvo me očarale, pa me razočarale, te tvoje zelene, oči neverne je vanvremenski hit Miloša Bojanića koji lako može da opiše više od 60 odsto ljubavnih veza na filmu, pa tako i ovu između mlađanog junoše i njegove robot partnerke. Jel’ ovo spojler? Aleks Garland, pošto je potpisao neke od najboljih filmova Deni Bojla, a da nisu Trainspotting, rešio je da se do’vati kamere i snimi svoj rediteljski debi. Teme: veštačka inteligencija, kompleks boga, ljubavna priča, disco is not dead, sve već viđeno, još od kad je onaj Kjubrikov majmun zamahnuo koskom i ta koska je postala svemirska vazduhoplovilica (topical humor). Međutim, način na koji je ispričana i snimljena priča, par WTF momenata i odlična gluma će nas naterati da ne ugasimo film posle pola sata, kad skontamo da se rade o dvojici likova koji prave ženskog robota u šumi. Prvi, Oscar Isaak (veliki car) se igra boga, pravi robote, svi su žene, jer why the fuck not, a drugi, Domhnall Gleeson (malo manji, ali i dalje car) je tu da pomogne u pravljenju (ovde bi sad trebalo da objasnim šta radi, ali nisam ni siguran da znam, a mrzi me da guglujem da proverim šta je to Turingov test). Taj se usput zainteresuje za malu roboticu i zaljubi u nju. Što bi rekao ciga o higijeni – atmosfera je super, vozi tu hladnu SF priču, kako to obično biva u ovakvim filmovima. Zbog toga ćete se možda osećati pametnijim dok gledate, jer vau – spor film, sa dijalozima i složenim rečenicama, o pravljenu novog života i tome da li mašine mogu da misle, vole i sanjaju električne ovce. Plus ima i pominjanja Openhajmera i Poloka, čisto da zašećere kvazi-intelektualnu priču. Kao što reče kolega Pećanac sa Killing timealep, a glup, kakav neočekivani stereotip za film. Gledati sa ortakom koji misli da je Blade Runner najbolji film svih vremena, a gledao je sve njegove varijante, DVD ripove i lažne završetke. Za kraj, malo Oskara Isaaka (velikog cara) kako đuska.

The Human Centipede III (Final Sequence)

Najdosadniji ljudi na svetu su oni koji u svakoj prilici pokušavaju da vam ispričaju vic. Gori od toga su samo oni koji se smeju sopstvenim vicevima, dok vi imate potrebu da im udarate glavu o beton. Ne znam kako drugačije može da se shvati trilogija Human centipede, nego kao užasan vic. Aristocrats vic, koji priča Andrija Milošević na heroinu. Ako je autor trilogije Tom Six, želeo da napravi plastičnu satiru o lošem uticaju horor filmova na ljude, možda je donekle i uspeo (mada i za to mu nije trebalo da baca skoro pet sati filmske trake). Pošto je ipak verovatnije, da je hteo da baci posvetu exploitation filmovima iz 70-ih, onda čovek očigledno nije najoštrija alatka u kutiji. Za poentu njegovih filmova, ne morate da pogledate ni jedan jedini sekund. Dovoljno je da vidite plakat gde vam se otkriva šta vas čeka, ako ikako preživite sat i po preodvratne glume i užasno izvedenih efekata mučenja i klanja. Zbog ovakvih filmova, ljubitelje horora smatraju bubuljučavim bolesnicima, koji drkaju na spotove Slayera. U poslednjem (a nadamo se stvarno poslednjem) delu, Six je otišao full meta, budući da su mu glavni likovi, glumci iz prošla dva filma, a i sam se pojavljuje i glumi sebe. Malo veći problem je što je otišao i full retard, pošto je nekim čudom očekivao da priča o naci Teksašaninu, koji upravlja zatvorom i pravi ljudsku stonogu od osuđenika, može da prođe kao kritika Gvantanama, ili kog već kurca. A samo dobijete poslednji ekser u kovčegu Erika Robertsa, koji je iz nekog razloga rešio da se pojavi u ovom TOI TOI klozetu od filma. Pošto i HC3 počinje završnom špicom prethodnog, koji gledaju glavni likovi i filmove možemo da shvatimo kao delove stonoge. Delove koji jedni drugima seru u usta.

Gledati sa pištoljem, za upucati monitor.

Kung Fury

Ako već neko i mora da vam ispriča vic, onda neka bar bude kao ovaj film – kratak, efektan i jebeno zabavan. Zbog ovakvih stvari izmišljen je termin nerdgasm. Loženje na 80-te, sint muziku, VHS akcijaše i arkadne video igre do sad nije bilo bolje spojeno nego ovde. Možete da Kung Fury otpišete kao polučasovnu zajebanciju, ali hej – bar vas niko ne tera da dva sata gledate ljude koji su spojeni ustima i anusima. Prepričavanje detalja će sigurno da vam uništi oduševljenje, pa ćemo samo da spomenemo fotografiju koja oponaša izlizanu video traku, soundtrack koji vas tera da se sutra ošišate na fudbalerku i brdo švarcenegerovskih onelinera. A tu je i fenomenalna scena hakovanja, a ko to još ne voli dobru scenu hakovanja. Najbolji nesnimljeni film iz 80-ih, još od nastavka Smrtonosnog oružja  koji je snimila uvek sunčana Banda iz Filadelfije. Film je inače potpuno legalno dostupan na YouTubeu, pa nećete ni da uzmete sebi za zlo što niste platili original. Uz gledanje na repeat, nadamo se drugom delu i eventualnom visokobudžetnom rimejku sa Andy Sambergom u glavnoj ulozi. Gledati samo sa prijateljima koji znaju šta je Powerglove.

I naravno – EMBRACE THE POWER OF THE HOFF!

Adult Beginners

Barem dva puta godišnje pojavi se film u kome se skupe svi vaši omiljeni glumci iz serija i pokušaju da snime nešto što bi im bila odskočna daska ka Holivudu, a ako ne uspeju, jbg, sigurnosna mreža u vidu matičnih TV serija je uvek tu. Adult Beginners je ovogodišnji pokušaj za Nika Krola, svima omiljenog dušbega iz Kroll Showa i The League. Tu su i Joel McHale (Community), Boby Carnevale (Boardwalk Empire, jedan od najpotcenjenijih glumaca današnjice), Jane Krakowski (30 Rock i Kimmy Shmidt) i Jason Mantzoukas (The League) . Ok, glumi i Rose Byrn, ali ona je već godinama u filmovima. Glavna priča vezana je za nju i prati razvijanje bratsko-sestrinskog odnosa sa Krolom, koji je rešio da se vrati u roditeljsku kuću u kojoj sad žive sestra i zet, jer je puko svu lovu i svi prijatelji ga mrze. A vreme prekraćuje izigravajući bejbisiterku svom nećaku. Ovakav film bi realno progutao, jer šta ima tu da se ne voli – mrzovoljni komičar, mrzi ceo svet, onda malo po malo shvata da nije sve tako crno i on je dete sreće, k’o u Zaninoj pesmi. Plus je i zgodna metaforica iz naslova filma, gde vodi nećaka u školu plivanja, a da pritom i on ne zna, pa i njemu ponude da nauči. Get it – ne zna da pliva kroz život, pa ponovo uči i to. Međutim, u proteklih šest meseci sam gledao i Skeleton Twins, koji je za temu imao odnose brata i sestre, a i St. Vincent, gde imamo mrzovoljnog komičara koji čuva klinca, ali ga tu glumi Bill Fuckin’ Murray. Tako da u bilo kojoj kategoriji, Absolute Beginners nema baš mnogo šanse.

Gledati sam, a onda krenuti ispočetka ceo The League.

Slow West

Pošto već imamo špageti i marihuana varijantu, možda bi posle ovog filma trebalo da započne trend apsint vesterna. Iako je vestern sveamerički simbol, kao Marlboro ili napaljeni tinejdžer koji napastvuje američku pitu, film je snimao Škot, debitant John Maclean (zamalo pa najbolje ime ikada) a glume Nemac Majkl Fasbinder i Australijanac Ben Mendelson (koji izgleda ima nameru da glumi u svim filmovima i serijama koje odlučim da gledam). I ostali glumci su sa različitih meridijana, tako da sve liči na onu priču naših starijih, kako su u tim Amerikama na početku živeli samo robijaši i secikese pridošle iz Evrope. Film prati klinca, koga glumi Kodi Smith McPhee, a pamtite ga, možda, iz jednog od najtmurnijih filmova ikada The Road. Kodi kreće na putešestvije kroz Divlji zapad, a Fasbinder ga prati i pomaže. Usput naleću na kojekakve likove, koji kako to biva na Divljem zapadu, gledaju samo svoje dupe i kako da nekome urade nešto loše. Uticaji braće Koen vidljivi su na svakom koraku, od crnohumornih scena, preko akcionih, do tripoznih opijanja od apsinta. Sad, da li je baš bilo apsinta na Divljem zapadu jebemliga, ali nije ni mnogo važno. U svakom slučaju, jedan od boljih filmova iz ove godine, pa što bi TBF rekli – neće biti ironije za kraj.

Gledati sa starijim članovima familije koji posećuju FEST i FAF, jer realno ovo će se tad nekad emitovati kod nas, pa da ne čekaju ljudi, pošto torent verovatno ne znaju da koriste.

Autori: MimiKraljMamba i RadomirZvoncek

2/5 - (1 vote)