Za ovaj vikend spremili smo kriminalce s dušom: malo iz svemira, malo iz Londona

Guardians of the Galaxy Vol. 2

Jedno od najtežih pitanja na svetu je šta biste uradili da odjednom dobijete enormnu količinu novca. Na primer, 200 miliona dolara. Uglavnom kao odgovor slede kuće, automobili, putovanja, raspusan život, ili zbrinjavanje petnaestog kolena potomstva. Malo ko će reći – hoću da napravim film kakav sam želeo celog života, ali da ga uradim po sopstvenim pravilima. E pa, izgleda da je autor Čuvara galaksije, Džejms Gan, jedan od tih retkih primeraka ljudskog roda, a svoju želju je uspeo da ostvari čak dva puta. Ako je prvi deo bio spejs opera B produkcije u najboljoj mogućoj vizuelnoj oblandi, nastavak je studentski film krcat štrokavim humorom, internim fazonima, pop kulturom, treš postavkama, ali sa stotinama miliona na raspolaganju. Moj prvi utisak tokom gledanja je bio – kako su mu uopšte dozvolili da radi sve ovo? Ovoliko raspojasanosti ne dozvoljava se ni na mnogo manjim budžetima, a ne u Marvelovoj produkciji, gde sve mora da bude pod konac. Količina pop referenci koju je ubacio vuče na najbolje dane Kevina Smita, ali nikako ne odvlači pažnju sa samog filma. Tek će stripovski nerdovi imati vlažne snove, počev od pogađanja skrivenih, i manje skrivenih kameo pojava, pa sve do debata o količini govana koju može da izbaci jedan od glavnih likova. Staro pravilo televizijskih serija kaže da ako ste dobro postavili likove, moći ćete da ih gledate i kako celu epizodu igraju karte. To izgleda važi i za pojedine filmske serijale, s tim je što je ovde ipak manje kartanja, a mnogo više eksplozivne svemirke akcije. Za razliku od nekih drugih superherojskih timova, ovima verujete da su stvarno ortaci, i oni se tako i ponašaju, i za to se na kraju zapravo i bore. I taman kad se potpuno udubite u akciju i komediju, Gan vam zavuče nekoliko srpceparajućih emotivnih scena, koje vas izlome više nego sve prethodne vratolomije, a pritom uspeva da vam ni u jednom trenutku te emocije deluju usiljeno, već apsolutno imaju smisla u kontekstu priče. Ovo je verovatno najviše što sam mogao da vam ispričam bez da otkrijem neki detalj, jer verujte, u njima je dodatna draž čitavog filma. “Mana” je samo što su ova dva i nešto sata toliko intenzivna, da ćete sigurno morati da ga pogledate bar još jednom kad se oporavite od šoka. Šta god da se na kraju desi sa Marvelovim filmskim univerzumom, Čuvari će ostati kao jedan od njegovih najposebnijih, a opet, paradoksalno, najreprezentativnijih segmenata. Putuj Marvele, ne brini za filmove!

Gledati sa svima koji vas pozovu u bioskop, jer svaki odlazak vredi.

Magic Box predstavlja: The Rise

Prošlog vikenda je u bioskope ušao novi film Gaja Ričija gde je pokušao ponovo, ali na svoj način, da ispriča priču o kralju Arturu. Za sada, film izgleda kao da će potpuno propasti u bioskopima. Da stvar bude još gora, Riči se nešto izblamirao u emisiji kod Grejema Nortona, tako da ovo definitivno nije njegova godina. Vreme je da se podsetimo nekih njegovih ranijih dela, ili klinaca koji su vidno radili pod njegovom uticajem. Gaj Riči je mrtav, živeo Gaj Riči! Mlađahni Rowan Athale je rešio da svoj prvenac snimi baš pod uticajem svog duhovnog oca, s tim što je film zbog zavrzlama u produkciji plasmana na tržište, dobio dva naslova. Mi ga na Magic Boxu gledamo pod imenom The Rise, a braća na Zapadu ga mogu naći kao Wasteland. Naš glavni junak Harvi (Luke Treadaway, možda ga neko pamti iz užasne serije Fortitude) priča inspektoru (uvek sjajni Timothy Spal) šta mu se sve dogodilo, počev od toga što je robijao, pa kako nije kriv, kako je skontao da brzo uđe u lovu, učestvuje u otvaranju coffee shopa u Amsterdamu, okupi svoje ortake, osveti se liku koji mu je smestio robiju, pokupi kintu i ponovo osvoji srce svoje bivše, koja ga je naravno kao i svaka Penelopa, čekala da se vrati sa robije. E sad, da li su se stvari završile kako treba ili ne, i zašto to sve prebijen priča policiji, to već treba da vidite u filmu, jer ovo je upravo jedan od onih naslova gde tvistovi stižu jedan drugoga. Ono što je Gaj Riči izgubio tokom godina, što zbog Madone, što zbog druženja sa holivudskim šljamom, Thale još uvek ima, a pritom svim likovima daje određeni socijalni komentar, bez da sklizne u dramu, već nastavlja da vozi u zabavnom maniru. I da, za sve Game of Thrones fanove, u filmu glumi Boltonovo kopile, i nije negativac.

Gledati sa ortacima koj više vole Dve čađave dvocevke od Rokenrole.

Ovaj film, i mnoge druge, možete pogledati putem servisa Magic Box.

4.5/5 - (4 votes)