Fantastic Four

Ona prethodna dva dela zaslužuju da budu zaboravljena, uprkos Džesiki Albi. Činjenica je da će svaki Marvelov superjunak dobiti film, tako da oni koji su nastali dok je Sten Li bio na vrhuncu kreativnosti imaju šanse i za kvalitetnu ekranizaciju. F4 je evidentno prvi deo serijala i fokusira se na sam nastanak ekipe. Emotivnost superheroja na kojoj se insistira poslednjih nekoliko godina u Holivudu, ovde je prenaglašena. To se najviše vidi kod Rida Ričardsa koji nije shvaćen kao dete i onda bla, bla, bla. Naravno, on je sve napravio i najpameniji je naučnik još od Tesle i Njutna… Ostali su solidno prikazani, ali se vidi da će se njihov ceo potencijal iskoristiti tek u narednom delu (barem se tako nadamo). Tobi Kebel je uprkos kratkoj ulozi dosta dobro prikazao Dr. Dooma. Dva očigledna problema predstavlja prikaz Dr. Storma kojeg Reg. E. Ketli prenaglašava, što njegov glas jednostavno čini komičnim a i maska Dr. Dooma, pogotovo usne, deluju kao da su kupljene na seoskom vašaru, a ne sklapane za potrebe blokbastera.

Gledati sa nekim kome ne smetaju nacionalistički ispadi (Sue Storm je sa Kosova).

Mission: Impossible – Rogue Nation

Jasno je da franšiza o agentu Itanu Hantu ima oscilacije, kao percepcija realnosti jednog sajentologa, ali ovaj deo je ustvari solidan film o agentima i tajnim organizacijama. Iako nisam fan humora Sajmona Pega izgleda da je to nedostajalo da napravi osveženje od jedne poprilično isforsiranog serijala. Tom Kruz ovaj put prikazuje glumu na ivici dobrog ukusa, jer jedno je svađati se sa Džek Nikolsonom, a drugo sa Džeremi Renerom. Jasno je da više niko ne sme ništa da mu kaže kad snimanje počne. Realno, ako veruješ da duše mrtvih vanzemaljaca žive u vulkanu + imaš par stotina miliona u banci nije baš da očekuju da od tebe da budeš najrazumnija osoba na svetu i pristaneš na ponovljeni kadar. Makar izgledao kao Dolf Lundgren sa boljom dikcijom. Sam film je fokusiran na novu agenciju koja je anti-agencija, napravljena da uništi pravu agenciju. Recimo da je tako  nešto u pitanju. Obrti na kraju nisu predvidljivi na prvu loptu, što čini ovaj film još pozitivnijim.

Gledati sa nekim ko je odgledao onu epizodu Saut Parka o sajentolozima da ne bi morali da prepričavate.

Pixels

Kad znaš premisu ovog filma, znaš odmah šta da očekuješ. Pitanje je bilo da li će Adam Sendler biti previše Adam Sendler i tako dodatno usrati film, koji u startu ne obećava (nije bio). Vanzemaljci su napali zemlju zato što su naišli na kapsulu poslatu u svemir od strane NASA-e početkom osamdesetih godina. U njoj su se nalazile arkadne igrice iz tog vremena i sada koriste te likove kako bi uništili našu planetu. Ipak pošto se radi o video igri, Zemljani imaju tri pokušaja da se odbrane i prežive real-life Pekmena, Dong King Konga i ostalu ekipu. To je jednostavniji deo sinopsisa. Adam Sendler je bio jedan od najboljih „gejmera“, Kevin Džejms je njegov najbolji drugar koji je sad predsednik SAD i Piter Dinklidž je jedini koji je uspeo da pobedi Sendlera u nekoj od igara. Bože, koliko sve ovo glupo zvuči napisano. Kako li su uspeli da prodaju ovaj scenario? Elem, film ima par zanimljivih momenata i začujuće ne smara.

Gledati sa nekim ko ume da mrzi Sendlera.

The Vatican Tapes

E sad baš treba biti ozbiljan car i odlučiti da u 2015. napraviš film o egzorcizmu. Tema o kojoj je trebalo da se snimi jedan film i da se završi sa tim zauvek (koliko bi to bilo dobro pravilo!). U suštini Tajne Vatikana pokušavaju da odstupe od onog što je do sada viđeno ubacujući u priču drugačiji pogledan na ovaj obred. Prema nekim navodima u Vatikanu postoji prostorije u kojoj se izvodi egzorcizam koji se ujedno i snimaju. Odatle je potekla ideja za ovaj film. Dodajte tome neke paralele sa Biblijom i tim skupom bajki i dobićete solidnu osnovu za nešto što nije onaj film o Emili Rouz. E sad nastaje problem, svi su se sve dogovorili, napravili solidnu priču, ali riba koju napadne demon je završila glumu na BK akademiji. Teško da se može drugačije objasniti to preterivanje. Vins Von iz True Detective je za nju Džek Nikolson iz Isijavanja.

Gledati sa idejom da u pravoslavnoj crkvi toga nema.

Trainwreck

Nisam fan Ejmi Šumer. Više puta sam davao šansu njenoj seriji i više puta odustajao. Nekako mi se čini da je tu prenaglašenu vrstu humora i preterivanja Sara Silverman dovela do perfekcije još pre x godina. I ne, nemam ništa protiv ženskih komičara. Ne pravim razliku u humoru  na osnovu toga da li se nekome klati nešto među nogama. Tako da u celoj ovoj situaciji Trainwreck i nije imao neke šanse kod mene, s obzirom da je ovo njena polubiografska priča. I moram priznati, do polovine filma sam se mučio. Nisam bio nešto vezan za njenu priču u kojoj joj je otac preneo ideju o nepostojanju monogamije koju ona koristi da bi se onda zajebavala i uskakala iz kreveta u krevet. A i 2015. je, ali i dalje se forsira fora sa smešnim scenama seksa koja je prestala da bude interesantna… pa baš tamo nekad kad je Apatow počinjao da gradi svoju karijeru. Međutim, upravo pomenuti bradonja, kralj stoner komedija, izvlači maksimum iz ove priče i daje joj svoj već poznati šmek. Ostatak ansambla kida – Bil Hejder prvi put glumi, a ne imitira nekog, Kolin Kvin je odličan u ulozi oca, a Tilda Svinton razvaljuje u verziji Đavola koji nosi pradu. Carski je što je najbolji crni ortak sa mudrim savetima i yo boy komentarima Lebron Džejms, koji glumi samog sebe. Inače, s obzirom da ne pratim NBA još od one trojke Roberta Horija, koja je izbacila Sakramento iz borbe za titulu, moram da priznam da je ovo prvi put da sam video kako izgleda Lebron, a i neki drugi košarkaši. Ne zajebavam se.

Gledati sa devojkom koja je morala da pretrpi neki drugi Apatow film, pa je ovo idelana podvala.

Autor: MimiKraljMamba