Prošlo četiri godine od prethodnih izbora. Mirko Marjanović izdržao. Slobo još uvek „faktor mira i stabilnosti u regionu“. Odluči on da menja izborni sistem i u stvari kao zbog toga se naljute ovi iz opozicije i odluče da bojkotuju izbore. Vuk i Đinđić se posvađali, SPO izašao na izbore, svi ostali bojkotovali. Ali to što u bojkotovali ih nije sprečilo da pokidaju sa kampanjama.
Da krenemo redom.
SPS – JUL – NOVA DEMOKRATIJA
Iako su faktički bili koalicija, sve tri stranke su furale svoje slogane i kampanje.
SPS
Što jes’ jes’, najbolji je SPS – je jedan od najpoznatijih slogana inače na našoj sceni.
Ljubav Srba prema rimi i prema Miloševiću, uvezana zajedno sa rečima sa apostrofom je bila tačna formula za ove izbore. SPS je tada vukao najviše glasova, što kažu gro glasova, dok su JUL i Nova Demokratija jurili tu malo drugačiju publiku.
JUL
Već 1996. JUL je krenuo da vlada sa svojim „JUL je cool“ i „Lepo, lepše, levo“ sloganima. Ova kampanja je bila uokvirena vrhunskom kovanicom – Jedinstvo različitosti.
Cilj je bio privući i mlade da glasaju za ovu koaliciju, ali pošto oni neće da glasaju za nešto što počinje sa – što jes’ jes’ – morao se tome dati taj neki rejverski začin. Esencija ludih devedesetih.
Ovi slogani su u svetu politike isto što je i Crni Bombarder u svetu filma. Smešno sa distance, ali taj što je njih smislio nije prišao mladima ni na 100 metara.
Nova Demokratija
Ovi su čudo neviđeno. Sa sloganima kao što su “Srbiju na Zapadu”, “Srbiju Srbijancima” i “Selo bez poreza do kraja veka“ su se lepo pozicionirali kao levičarska stranka desnog centra. Mislim da postoje i dalje i da su nešto muljali sa Tadićem. Klasika.
Cela ova koalicija osvojila je 34,32% glasova.
SRS
SRS ili još poznati kao „večiti drugi“ i ovoga puta daju sve od sebe kada je kampanja u pitanju.
Slogan glasi:
“Hej, stranka srpskih radikala, hej, srpski ponos, srpska slava, sa tobom, sa pesmom, za danas, za bolje sutra!”
Da. Sve ovo.
Ne znam baš da li su skontali poentu slogana i neke zakonitosti koje tu važe, ali ni ovo ih nije sprečilo da iskidaju na izborima i uzmu 28,08 glasova.
SPO
Čuvena „Ljubav, vera, nada“ kampanja. Pored toga što je inspirisala Natašu Bekvalac nekih X godina kasnije, čak je i Belgrade Pride to furao 2012. godine. Nije Vuk cicija.
U celoj toj kontraverzi gde pola opozicije neće na izbore, a Vuk gura svoje, plasirali su i slogan “Srbijo, izađi!”. To je i Prajd mogao da remiksuje, naravno da doda – iz ormara.
Narod se uplašio i nisu svi bojkotovali, pa su i neki glasači ostalih stranaka demokratskog bloka glasali za Vuka i on je tu uzeo moćnih 19,18%. Sada Vuk nema 19% ni u vlasničkoj strukturi porodice Drašković.
BOJKOT
E, ovde ima vrhunskih bisera. Nekako su svi sebi dali oduška i ovde sevali poruke iz srca.
DS
“Budi hrabar, reci dosta” i “‘Ajmo, ‘ajde, svi u napad” su bile dosta navijačke. Kreće taj DS-ov flert sa navijačima. Spoiler alert – posle par godina obije im se to o glavu.
DSS
DSS ne bi bio DSS kada ne bi ponudio alternativu i za ovaj slogan. U mom sećanju ostaje urezan i divan pokušaj „Znam za jadac”. Koštunica je znao za jadac. Mi smo to skontali malo kasnije.
GSS
“Nepošteni izbori, lopovska vlast” – što na umu to na drumu. Realno GSS se nikada nešto nije posebno ni cimao.
Autor: good_neighbor
COMMENTS