Evolucija reklame Grand kafe

Posle vesti iz oktobra 2014. da je Dragan Nikolić u bolnici i čeka na operaciju slepog creva, pročiao sam više opaski na Tviteru koje se sublimirano svode na to kako su Gagi i Milena Dravić zapravo umrli pre deset godina, ali su snimili dovoljno reklama za “Grand Kafu”, pa kiborzi neće morati da ih menjaju u novogodišnjim spotovima do 2034.

Uostalom, Dragana i Milenu uvek mogu da zamene Srđan i Dijana Đoković.

Očekivana (željena) reakcija najpoznatijeg bračnog para u Srbiji bi posle toga bila snimanje kratkog video-klipa u kom će srknuti kafu na svom kauču i ljubazno podići srednji prst u objektiv kamere, po uzoru na Džordža R.R. Martina koji je nešto slično izveo kao odgovor na maliciozne izjave fanova koje su se svele na pitanje “Kada će završiti poslednju knjigu, jer, možda umre”.

Identične etape u radnji novogodišnje reklame za Grand Kafu (prikaz brvnare – Dragan brije bradu – Milena ga doziva da piju kafu – iznenadan upad tuceta Deda Mrazeva – Draganovo neslaganje – Draganova nervoza – Draganovo pomirenje s činjenicama) i dalje predstavljaju reklamu – vesnika Novogodišnje groznice, koja, iako repetitivna sa malim modifikacijama tokom godine, ispada bolje u očima srpskog publikuma kom je tokom godine na TV-u serviran EPP koji se u osnovi svodi “trying too hard” princip, uz devastirajuće zanemarivanje jednostavnosti koja je i dovela do toga da Dragan i Milena ne dozlogrde Srbiji nijednom za poslednih trinaest Novogodišnjih praznika.

Treba imati u vidu da ni u jednom spotu nisu prikazani Deda Mrazevi patuljci pa se tako izbeglo razvijanje moje omiljene teorije zavere, da su oni zapravo najtransparentniji primer trgovine ljudima.

Prvi novogodišnji spot sa Flojdom i njegovom lepšom polovinom je po godinama starosti sada stidljivo u pubertetu a razvijala se i modifikovala jednako stidljivo.

  1. Debi Dragana Nikolića u reklamama za kafu zabeležen je u ova dva spota u kojima on ignoriše poziv na venčanje i ukrcavanje za let u Moskvu, praktično, sublimacija svih filmskih likova koje je Dragan Nikolić odigrao na filmu, od obrade Aleksa DeLardža u srpskoj verziji Paklene PomorandžeMlad i zdrav kao ruža do Žila Rimea u Montevideu.

    i

  1. Spot Drage moje je uključio i Milenu Dravić, a scenario koji je demostracija girl power-a je sigurno doprineo jačanju feminističkog pokreta u Srbiji i emancipaciji žena.
  1. Dobri duh predstavlja svojevrstan omaž od pedeset sekundi filmu Requiem for a dream. Brzi rezovi koji oslikavaju stanje u glavi Dragana Nikolića pre teleporta s pozorišne predstave direktno u stan – tu; starija žena koja drema na kauču uz tv program – tu.
  1. Decembra 2002. je zabeležen debi Deda Mrazeva u planinskoj brvnari bračnog para Nikolić-Dravić, a bradatija polovina nije ni pretpostavljala da će se grupa Deda Mrazeva zadržati tamo do 16. januara. Bar su gospođe Mraz zbog odsustva svojih muževa dobile puno prilika da masturbiraju.
  1. Sledeće godine se omiljeni par sa televizije otisnuo u Firencu, a Milena Dravić u ovom spotu neodoljivo podseća na aktuelnog predsednika Srbije koji je posle posete Italiji tvrdio da je „tamo popio najbolji espreso u svom životu“, a onda tražio da mu u srpskoj ambasadi u Italiji skuvaju domaću, crnu kafu. Mada, dobili smo čuvenu “buć-buć, malo kafica, malo džezvica”, pa je Milena i dalje više kul od Tomislava Nikolića.
  1. Klip Otpisani sa gostujućim pojavljivanjem i scenariom koji mu je bio naklonjen, nije uticao na to da kada se govori o Otpisanima, u navođenju ide Tihi i Prle, i dan-danas svi govore Prle i Tihi.
  1. Karneval predstavlja prvu interakciju Srba sa strancima (u ovom slučaju Milene Dravić sa Brazilkama) u kom Srbi nisu učili strance da izgovore ćevap ili Volim Zvezdu.
  1. Odbrojavanje je sama po sebi poslednja etapa u radnji novogodišnjeg spota Grand Kafe u kojoj je Dragan prihvatio redovan dolazak Deda Mrazeva svake godine. Mileni je lepo, a on se verovatno posle nekog vremena iskrada u sobu sa kaputima Deda Mrazeva, leži na njima i igra se sa svojim psom.
  2. Najsvežiji klip iz edicije Dragan i Milena VS. Deda Mrazevi smešta radnju na Severni pol gde su Dragan i Milena iznenadni gosti Deda Mrazeva. Obrnuta psihologija koju Milena izvodi raspitujući se o tome koliko je kvadrat na Severnom Polu je ujedno i lekcija da se ponekad i zove u goste.

    Autor: stari smrad

Evolucija reklame Grand kafe

COMMENTS

WORDPRESS: 0