Introspekcija pod tušem ne mora uvek da obuhvata donošenje životnih odluka i još veću zabrinutost od one koju si imao pre ulaska u kupatilo. Iako sam pod tušem često doživljavao “lucida intervalla” u refleksijama kako da budem bolji sin, dečko, brat, prijatelj i student, zabavnije rezolucije brojnih introspekcija pod tušem su se završavale konstatacijama da bi Nedeljko Bajić Baja mogao da parira Chris Martinu i Brandon Flowersu po načinu gestikulacije motiva neba u svojim pesmama, zatim, da pored pesama Nothing Compares to You Sinead O’ Connor i If I Were a Boy Beyoncé, muškarci vrlo ozbiljno shvataju spektar emocija i sa rukom na grudima pevaju i pesmu Luda za tobom Lepe Brene.
Mnogo pre dodele Oskara se i o filmovima razmišlja studiozno. Sem kladioničarskih predviđanja pobednika koja ne mogu da ne ispadnu pretenciozna, postoje mali detalji iz aktuelne holivudske ponude koji na dovoljno razuman način mogu da povežu sve kandidate. Prošle godine je u izbegavanju sučeljavanja kritika koje bi dovele do svađe sa sagovornikom, moglo da se razmišlja o temi koji će film zaraditi Oskara za najbržu zaradu od 100 miliona dolara, gde bi se takmičili Guardians of the Galaxy, The Lego Movie i Godzilla. Zatim, Oskar-razgovori su mogli biti osveženi debatom na temu koji film bi odneo Oskara za ime filma koje bi najbolje stajalo sledećem delu Mission Impossible franšize, gde bi se našli Live Die Repeat, All You Need Is Kill i Edge Of Tomorrow. Fanovi serije Sherlock su u odsustvu nove sezone mogli da nadoknade nostalgiju za Benedict Cumberbatchem razmišljajući o Oskaru za najboljeg Benedict Cumberbatcha za 2014. godinu. Podsetimo se, igrao je Alan Turinga (Imitation Game), Šmauga (The Hobbit: The Battle Of Five Armies) i pingvina sa Madagaskara. Dovoljno opcija.
Nominacije iz 2015. smo znali i pre objave, a iznenađenja i nepravde su se skupila pod heštegom BlackLivesMatter i par celebrity-bojkota ceremonije u nedelju. Mi smo se bacili na smišljanje alternativnih kategorija za 88. dodelu, i od danas, možemo da maštamo o uključivanju neke od ovih u zvaničan Oskar program.
Oskar za najveći spojler:
Star Wars: The Force Awakens
Avengers
Terminator
Martian
Čim smo krenuli u nominacije za ovu kategoriju, jasno je bilo da je jedan film ovde i jedini favorit, a da su ostali tu samo da popune prostor. Jer naravno sve nas je zanimalo ko je živ a ko mrtav u galaksiji far far away, otkud crnac stormtrooper i da li je sila jaka ko onomad. Da li će Avengersi spasiti svet, Džon Konor se vratiti još par puta u prošlost i postati svoja majka i da li će Met Dejmon uspeti da napravi krompir pod sačem na Marsu smo stavili u drugi plan.
Oskar za najstajliš film:
Dope
Kingsman
Man from UNCLE
Danish Girl
The Revenant
Umesto do zla boga dosadnih nagrada za kostimografiju, gde se svake godine napabirče tri, četiri filma sa kostimima i temom iz 18. veka, probaćemo da ubacimo malo moderniji dašak vetra. Sad, nije da se baš razumemo u to šta je fashion yes yes, šta no no, ali videli smo da se ovi naslovi pominju tamo gde znaju. Kingsmen i Man from UNCLE kao taj neki “retro Britanci znaju šta valja”, Danish Girl, kao “kostimirano je, ali Brus Džener je sad ipak žena”, a The Revenant može da posluži kao manifest svim lumberseksualcima u svetu. Oskar ide malim crnjama iz Dopea. U filmu ipak glumi Asap Rocky, samoproklamovani Fashion Killa, s tim što je on ostao od početka do kraja u crnom, dok se sva koncentracija pojma fashion killa slila u tri glavna lika koji su bili sjajan krosover devedesete meets leto 2015. u svojim autfitima.
Oskar za najboljeg crnca prijatelja:
Kid Cudi (James White)
RJ Cyler (Me, Earl and Dying Girl)
LeBron James (Trainwreck)
Chiwtel Ejiofor (Martian)
John Boyega (Star Wars: The Force Awakens)
Posle skandalozne odluke da nema glumaca drugih rasa sem bele u izboru za glumačke nagrade i heštega Oscar so white, čelnici Akademije bi verovatno odradili nešto ovako nespretno, a to je odavanje pošte Uncle Tom vrsti uloge – najbolji prijatelj glavnog lika. Sreća pa je u 2015. bilo dobrih uloga najboljih crnih prijatelja, da li je to mali RJ Cyler koji gleda Vernera Hercoga sa svojim najboljim ortakom, Ejiofor koji se trudi da spasi Met Dejmona na Marsu, Kid Cudi kao moralna podrška svom ortaku zgubidanu, John Boyega koji je frendzonovanje od strane Rej prihvatio muški. Ali Oskara dajemo LeBronu, što zbog truda na prijateljskom planu, što zbog toga što nije uzeo prsten ove godine.
Oskar za ženu na ivici nervnog sloma:
Jennifer Jason Lee (The Hateful Eight)
Reichel Weisz (Youth)
Charlize Teron (Mad Max: Fury Road)
Maika Monroe (It Follows)
Kate Winslet (Steve Jobs)
Ova kategorija može da slavi odlične ženske uloge, da bude omaž Almodovarovim ženama ali i ulogama Kasavetesove gospođe Đine Roulands under the influence. Ovo su velike uloge žena koje pokušavaju da se izbore pod uticajem svakojakih prepreka. Bilo da je to ostavljena žena u Youthu, devojka koja beži od babaroga polne bolesti u It Follows, žena koja je ceo život posvetila tome da bude desna ruka Stivu Džobsu, ili ćelava lepotica u Mad Maxu koja jaše apokalipsu. Ipak, Jennifer Jason Leigh je, kao i ostale takmičarke u ovoj kategoriji, prikazala opipljiv nervni slom, ali nas je kao trećeplasirana u Tarantinovom Velikom bratu, kakav je The Hateful Eight, najviše ubedila da joj nije dobro.
Oskar za film koji traje preko 2 sata i za koji svi žele da nas ubede da je remek delo:
The Revenant
Spotlight
Steve Jobs
The Big Short
Danish Girl
Ovo je ustvari nagrada za najbolji film, bez filmova koji vam se actually sviđaju. Jer ovakvi filmovi dobijaju Oskare i to je to. Čak i ako ste u fazonu da vam se sad sviđaju i da navijate, realno do sledeće godine ih se nećete sećati. Tako da je svejedno ko ovde pobedi. Ali eto, ako moramo da biramo, izdvajaju se dva naslova. Ono što je remek u delu The Revenant je amplituda osećanja od “Vidi kako lepo mesto za zimsku vikendicu” do “Mislim da ne bih preživeo bilo koja 3 minuta ovog filma”. Doduše, bilo bi kul da uzme The Big Short, zabavan je iako pojma mi tu nemamo o čemu se radi. Samo ćuti i viči yes yes.
Oskar za najboljeg klinca/klincezu na filmu:
Room
Mustang
Creed
Maggie
Wolfpack
Ovo je kategorija koja je baš potrebna Oskarima, iz dva razloga. Prvo, ovim klincima bi puno značilo za dalji nastavak karijere kao podstrek, a sa druge strane, najbolje da se odvoje od matorih glumaca, zamisli desi se, mali iz Room-a uzme Oskara, a DiKaprio ne, pa internet bi ga uništio od zajebancije toliko da bi mu baš bilo teško da te noći zaspi između dve manekenke na jahti. Uz Room, ove godine su nominaciju zaslužili klinke iz Mustanga, mala zombi devojčica iz Maggie, dečaci iz Wolfpacka, kao i Adonis Creed, mali od Apola. Dobio bi nominaciju vođen onom starom narodnom kultne folk grupe Mećava Nečije sam i ja dete.
Oskar za najboljeg komičara/komičarku koji je rešio/la da zabode nominaciju:
Seth Rogen (Steve Jobs)
Steve Carell (The Big Short)
Jason Segel (The End of the Tour)
Sarah Silverman (I Smile Back)
Kristen Wiig (Welcome to Me)
Lilly Tomlin (Grandma)
Ova kategorija već i sad postoji i zove se Oskar za najboljeg sporednog glumca, kad ostranimo ono par uloga koje moraju da se ubace, tipa ludi deda na izdisaju, ili mudra crnkinja koja zna sve tajne sveta i psuje. A i red je da ozvaničemo ovu vrstu filmskih uloga, kad komičari žele da nam pokažu da pored jednodimenzionalnih likova koji lupaju gluposti, mogu da glume i jednodimenzionalne depresivce. U muškoj kategoriji Seth Rogen je probao da ide koracima svog Mini Me-ja Džone Hila, a Jason Segel je glumio jednog od američkih glasova generacije. Ipak, Oskar ovde ide Stiv Karelu, jer tako treba. U ženskoj kategoriji, Sarah Silverman i Kristen Wiig su glumile žene sa psihičkim problemima u prosečnim filmovima, tako da oskar ide Lily Tomlin, jer tako treba.
Oskar za scenu seksa:
Love
Anomalisa
Brooklyn
Knock Knock
The Revenant
Sad malo da začinimo! Ova kategorija bi mogla da ide sa sve retrospektivama scena, negde oko 4, 5, kad glava kreće da pada od nespavanja (govorimo naravno o našoj vremenskoj zoni). U pet nominovanih ulazi stop motion scena iz Anomalise, gubljenje nevinosti mlade Irkinje u Bruklinu, jednako uverljivo kao kad je Ester gubila nevinost u Balu na vodi. Trojka sa dve mlade psihopatkinje Kijanu Rivsa iz inače očajnog Knock Knock, kao i scena seksa medveda i Lea iz The Revenanta. I da, naravno da znamo da se to nije desilo, ali zbog gluposti novinara koji je video u ovoj sceni nešto malo tvrđu ljubav dva aktera, ovaj film će zauvek ostati “onaj u kom DiKapria jebe medved”. Oskar ipak ide za Love, jer ne pravi se svake godine pornić u 3D-u koji će vam prodavati na festivalima kao visoku kulturu.
Oskar za najbolje čudovište:
Krampus (Krampus)
Vampiri (What We Do in the Shadows)
Devojka sa pipcima (Spring)
Hlamidija (It Follows)
Ćale od Ejmi Vajnhaus (Amy)
Godinama unazad horor fanatici se žale kako ih Oskari zaobilaze, tako da eto, sa ovom kategorijom bi mogli da zadobiju novu publiku i da otplate neke stare kredite. Mada, kategorija je dovoljno otvorena da može doći do raznoraznih improvizacija. Tako da možemo da nominujemo klasična čudovišta iz horora poput Krampusa iz istoimenog filma, ili devojke-hobotnice-šta god iz Springa. Možemo da spomenemo metaforično čudovište u vidu polno prenosivih bolesti iz It Follows, ili najgoreg čoveka na svetu, oca Ejmi Vajnhaus koji nam je pokazan u dokumentarcu Ejmi. Na kraju, Oskara bismo ipak dodelili veseloj ekipici novozelandskih vampira iz What We Do in the Shadows.
Najbolja scena plesa:
Alison Brie i Jason Sudeikis (Sleeping With Other People)
Bill Murray i Emma Stone (Aloha)
Oscar Isaak (Ex Machina)
Striperi (Magic Mike XXL)
Pošto ne bismo dirali muziku, jer i ovako navijamo za Weeknda (i sve najgore želimo Sem Smitu) dodali bismo kategoriju najboljih plesnih scena, jer realno svi volimo kad je dobra scena đuskanja. Ove godine nema Kristofer Vokena, pa je konkurencija napeta. Ipak Alison Brie i Jason Sudeikis pod uticajem opojnih sredstava na dečijem rođendanu i ples Bila Mareja i Eme Stoun u Alohi nisu baš bili u prvom planu. Srebrna medalja ide za ekipu veselih stripera iz Magic Mike XXL. I pored njihovih profi pokreta, Oskar za smrt u diskoteci ide Oskaru Ajzaku iz filma Ex Machina. Realno je da kad primi ovog Oskara, barem pola plesnih pokreta na bini mora da izvede.
Autori: Miloš Dašić i Andrija Savić
COMMENTS