Tegla preporučuje: Recondite u Beogradu

Godinu dana posle Apgrade festivala na Kališu, pošto je pobedio iz senke, Recondite nam dolazi kao glavna zvezda večeri.

U nedeljama kad je Four Tet rešio da nam predstavi svoje radno okruženje i pogled na šumarak, koji je naravno odmah izazvao lavinu memeova, dolazi nam lik kome duboki mir šume pomaže u stvaranju ponekad bučne, ponekad ambijentalne muzike XXI veka. Nama su šume uglavnom asocijacija na mesta gde su se dedovi sakrivali u Drugom svetskom ratu, kako ko na kojoj strani, mada i Čola je tamo iz nekog razloga tražio Emili. Da, i medved sere u šumi, to smo naučili iz američkih poslovica. Bavarac Lorenz Brunner, koga mi znamo po pseudonimu Recondite, svoju najveću inspiraciju pronalazi upravo tamo. Osamljivanje i mirno okruženje je dovelo do specifičnog zvuka koji ovaj tehno DJ isporučuje na svojim trakama. ‘’Volim kad mogu da izađem iz kuće i imam osećaj da mi pripada sve oko mene’’. Ne znam za vas, ali upravo ova rečenica opisuje sve ono što čujem u njegovim trakama, u rasponu od ritma, do zvukova i melodija.

Za sebe kaže da nije party i noćna osoba, što se i čuje u njegovim pesmama, a valjda su to najviše čuli upravo oni koji dva puta razmisle pre nego što krenu da planiraju vikend-večernje izlaske, oni koji nisu najredovniji petkom u klubu i koji su dancefloor zamenili Netfliksom i donesi.com ishranom. E upravo do njih je Recondite stigao svojim melodičnim trakama i ambijentalnim pristupom, koji je neko u komentarima na Resident Advisoru, nazvao – JohnCarpenteresque tehno.

Počeo je sporo i povučeno, na sopstvenom lejblu Plangent. Danas, sa ove perspektive, savetovaće svima da ne budu producenti, već što bi se reklo artisti, jer kad si producent onda juriš šta je aktuelno i ima buzz, da bi mogao lakše da ga proguraš u glavne tokove. Trebalo je sve kockice da se nameste, da se Paul Rose, u narodu poznatiji i kao Scuba, povredi i da Brunner postane popularan i priznat. Ali ovo nije neka nož u leđa priča, ili dok jednome ne smrkne, drugome ne svane varijanta. Naime, Lorenz Brunner je pored građenja svoje tehno karijere bio i personalni trener koji se bavio fizikalnom terapijom, tako da mu je jedan od klijenata bio upravo Scuba, koji je baš u tom trenutku prelazio iz dubstep voda u nešto mračnije sa 4/4 ritmom, tako da je puno pomogao mladom Bavarcu. Pored toga što ga je potpisao za svoj Hotflush label, savetovao ga je kako i gde da plasira svoju umetnost.

Reizdanja EP-ova za Skubu dovode i do prvog dugosvirajućeg albuma On Acid, na kom je utvrdio ogoljeni, melodični i emotivni tehno pravac u kom će se kretati, ali kajmak dobrih ocena je pokupio sledeći Hinterland. Taj album predstavlja logičan nastavak, sa trakama koje, iako kandiduju Reconditea za DJ-a sve većih prostora i za sve više ljudi, najbolje zvuče u slušalicama i malim intimnim prostorijama. Što već neki pametniji ljudi od mene lepo rekoše, it’s more for the dreamers, than it is for dancers.  Na albumu Iffy se već se dovoljno isprofilisao,i već smo znali šta možemo i smemo da očekujemo od njega. Znao je to i Paulo Sorentino, genijalni italijanski reditelj, koji pesmu Levo sa ovog albuma smešta više puta u bitnim momentima svoje serije Young Pope. Upravo ova pesma je lična karta bedroom tehna koji Recondite stvara. Za klupske prostore je to svakako Osa, sa istoimenog EP-a iz 2016. Pesma koja zvuči kako se i zove, kao osa koja leti oko svoje košnice. Lako je zameniti osu i košnicu ljudima na rejvu i DJ-em. Upravo ova stvar nam pojašnjava stanja u kojima se Brunner nalazio u prošloj godini i u kojima ćemo ga dočekati ove, u Beogradu.

Prošle godine, na Apgrade festival je došao kao manja zvezda, a izašao kao onaj o kome su svi pričali. Letos je u cik zore na Exitu svojim ambijentalnim mračnjaštvom bio kontrast stadionski raspoloženom Kalkbreneru, kao i izlasku sunca. U subotu, 11. novembra, dočekujemo ga u tehno katedrali grada Beograda, Drugstoreu, koji će, već je sad izvesno, biti prepun raznorazne ekipe – od onih svesnih veličine i kvaliteta Lorenza Brunnera, do batica na bombonama kojima je svejedno. To veče mu društvo prave DJ Tennis, italjianski osnivač i mastermind etikete Life and Death, kao i domaći Dejan Milićević i DJ Chrono.

Autor: Miloš Dašić 

 

4.7/5 - (6 votes)

COMMENTS

WORDPRESS: 0