U teoriji, svako za sebe definiše letnji hit. U praksi, godilo to našim željama ili ne, pesme se probijaju do pobedničkog postolja od Vidovdana do Preobraženja, prioritetno Youtube gledanosti i broju strimova na Spotifyju.
Letnja šema prosečnog Srbina podrazumeva vikend bekstva van grada, repetitivne serije nerađenja ničeg zahtevnijeg od podizanja koktela na plaži, kao i krađa par sati dnevno od ukupnog radnog vremena. Kada se oslobodi veći deo fokusa, inače usmerenog na obaveze i rutinsku svakodnevicu, druga čula dobijaju priliku. Muzika dolazi sa radija automobila paralelno od vas na semaforu i sa zvučnika stanova u prizemlju, dovoljno glasno da zaplivaju na ulici.
U mom životu, leto 1996. je počelo da oblikuje dugi vek monokulture Top 20 i Top 40 lista, kada su hitovi poput Macarene Los Del Ria ili Wannabe Spice Girls, tvrdoglavo opstajali na letnjem pijedestalu do sledećeg leta. Tri godine kasnije, svetsku premijeru je doživela pesma Smooth Carlosa Santane i Rob Thomasa. Opevanu ljubavnu neizvesnost režira sparno njujorško leto, tako da je ta tema te godine ostala rezervisana za letnji period. U godini bombardovanja, Smooth se vrtela na nacionalnoj televiziji još dugo kao song reklame za Next sokove, u kojoj su se kriške pomorandže razbacivale u ritmu Santaninog letnjeg hita. Ista godina je u galaksiju ultimativnih letnjih godina lansirala i No Scrubs TLC-ja i Say My Name Destiny’s Childs, koje su se savršeno uklopile u Santanino profilisanje teme letnjeg hita.
Sedamnaest godina nakon bogate 1999, nizali su se letnji hitovi koje kada i dan-danas čujem, brzo prizovem detalje iz godine u kojoj su bili aktuelni. Za to je zaslužna Crazy In Love iz 2003. zatim American Boy iz 2008, Black Eyed Peas dominacija iz 2009, kao i prijatna disko nostalgija Daft Punka i Pharell Williamsa iz 2013. godine Get Lucky. Treba odati poštovanje i neprikosnovenom šampionu sa festivala u Makarskoj iz 2000. godine, duetu Dina Merlina i Ivane Banfić Godinama. Pre dve godine, leto je obeležila Iggy Azalea u saradnji sa Charli XCX Fancy, a prošlu Lean On Major Lazera u saradnji sa MO, kao i Billboardov šampion za 2015. godinu, pesma Cheerleader senzacije sa Jamajke OMI-ja. Za mene, letnji hit prošle godine je bila I Know There’s Gonna Be Good Times Jamie XX-a, sa Young Thugom i Popcaanom. Ono što je zajedničko Diplu, OMI-ju i Jamie XX-u je da su sjedinili sve imenioce standardnog letnjeg hita, poput optimizma spakovanog u laku pevljivu pesmu. Plus, malo regea i hip-hopa nikada ne škodi.
Neko ih ne voli, neko toleriše, a neko jedva prihvati, dok nam se zajedno sa mirisom krema za sunčanje graviraju u podsvest, ali je činjenica da letnji hitovi već na jesen postanu instantni flešbek u godišnje doba iza nas, a sledećeg leta flešbek u prošlu godinu. Kandidati ove godine su:
Drake – One Dance
Drake-ov muzički front je iznad situacije po pitanju pokrivanja jednog običnog letnjeg dana muzikom. Album Views donosi dva hita srednjeg tempa sa RnB prizvukom, Controlla i Too good sa Rihannom, koje su pogodne za kasno popodne na plaži, odnosno kulminaciju svake žurke. Ipak, univerzalna letnja himna je One Dance, inspirisana atmosferom karipskog bungalova pomoću koje je Drake bar na trenutak pobegao od svojih misli pretežno koncentrisanih na ljubavne jade.
Calvin Harris ft. Rihanna – This Is What You Came For
Ono što je sprečilo Calvina Harrisa i Rihannu da pre pet godina imaju zajednički letnji hit sašakovačevićevskog potencijala je činjenica da je We Found Love izašla tek u septembru 2011. Ove godine, tajming je perfektan.
Justin Timberlake – Can’t Stop the Feeling
Justin nam je ove godine pokazao prečicu ka visokom chart plasmanu, demonstrirajući Pharell Williams formulu. Happy je startovao kao soundtrack animiniranog filma Despicable Me, dok Timberlake pohod kreće sa soundtracka filma Trolls. Umesto miniona, objekat su trolovi, to je prelako prodati narodu.
Rihanna – Needed Me
Rihannin imidž sugeriše da joj se letnja rutina ne razlikuje previše od spota za Bitch Better Have My Money. Dakle pušenje marihuane na jahti, dok na sebi od odeće ima samo zlatne lance na kojima bi joj i Kristijan Golubović pozavideo. Pet meseci nakon izlaska, album ANTI deluje potcenjeno, samo zbog izostanka klasične Riri forme, iako se Work sa Drake-om i dalje solidno drži na svim top listama. Moji ANTI favoriti poput Desperado i Higher nemaju velike šanse za pobedničko postolje, ali ostaje Rihannin FKA Twigs momenat, pesma Needed Me koja bi mogla da predstavlja soundtrack podizanja talasa vrućine iz trotoara u predvečerje.
Ariana Grande – Greedy
https://www.youtube.com/watch?v=KKfg4PR340A
Album Dangerous Woman je Arianina verzija Beyoncinog alter-ega Sasha Fierce, dok je Greedy demonstracija zamisli o tome šta će se desiti kada Ariana Grande bude konačno sama u centru pažnje. Ukoliko bih morao da opišem Greedy ženskim komadom odeće, to bi bespogovorno bio minić.
Fifth Harmony ft. Ty Dolla Sign – Work From Home
X factor tipu programa se, ako ni za šta drugo, mora odati priznanje za očuvanje tradicije ženske pop grupe. Little Mix, tvorevina britanskog X factora ima svoj pandan iz Amerike – Fifth Harmony. Podsećajući pojedinačno i naizmenično na petorku koja je reanimirala pesmu Lady Marmalaid, tj. Christinu Aguileru, Lil Kim, Myu, Pink i Missy Elliott, Fifth Harmony su se na svom novom albumu potrudile da ne stvore 10-15 nedovoljno dobrih naslednika prošlogodišnjeg hita Worth It. Povratak na velika vrata r’n’bassa dolazi ovogodišnjom kolaboracijom sa Ty Dolla Signom, koji je pokazao da je pravi muzički kameleon u kategoriji featuring izvođača. Snimio je možda i pesmu godine sa Kanye Westom (Real Friends), a uspeo je da bude i Sean Paul za 2016. godinu u saradnji sa Fifth Harmony.
Chance The Rapper ft. Knox Fortune – All Night
https://www.youtube.com/watch?v=ESszmg37afk
Iako prijateljski nastrojena prema proizvoljnom uhu, All Night lirički nema najprijateljskiju poruku. Trojanski konj albuma Coloring Book Chance The Rappera je banger uz koji može da se pije. Dakle, hit koji će trajati dugo, i nakon kalendarskog završetka leta.
Innanet James – Summer
Ako pustite ovu pesmu tri puta zaredom, plaža će se pojaviti u vašoj sobi, prema South Park principu dozivanja Notorious BIG-a katatoničnim mumlanjem reči Biggie Smalls u ogledalu.
Kaytranada – Lite Spots
Žanrovski paprikaš koji je kanadski producent Kaytranada skuvao ovog proleća je njegov koncept soula, fanka i R’n’b-a zapečaćen elektronskim nijansama. Najukusniji deo paprikaša je prerada brazilske pesme Pontos de Luz iz 1973. godine u Lite Spots perkusionističkim Whiplash majstorijama, koje u ovom slučaju samo daju na potentnosti postanka ove pesme himnom kućnih žurki.
Tegan and Sara – Stop Desire
Stop Desire je dovoljno učinila da razmišljam o svim etapama muvanja kod lezbejki. Pop evolucija Tegan i Saru dovodi u fazu pravljenja hita o letnjoj romansi dve devojke, kojoj prethodi nespretna nesuptilnost jedne, što zaplet čini neprijatnim poput prvih opekotina od sunca po nosu i ispod očiju. Spoiler alert: Smuvaju se na kraju. Pesma ima Freddie Prinze Junior kraj.
Twin Peaks – Holding Roses
Kada sam prvi put video spot benda Alt-J za pesmu Left Hand Free, shvatio sam da na svojoj bucket listi imam premalo precrtanih stavki koje su bile prioritet za doživeti sa 19 godina. Holding Roses me u tom smislu mentalno ćušnula da je leto idealno doba za ekstremniji rafting i skakanja na glavu sa stene od 20 metara.
M83 – Go
Kada neko veliki poput benda M83, ozbiljnom količinom eksploziva detonira muzičke highlighte osamdesetih i devedesetih godina prošlog veka i ne uspe da ih uništi, već vintage ostatke kalemi sa Steve Vai gitarom i elektronikom koja zadovoljava zahtevna i manje zahtevna čula sluha, dobija se obavezni deo svake žurke. Saksofon se na pesmi Go ne graniči sa klasikom M83-a Midnight City, ali je upravo zbog pojednostavljenja muzičkih ukrasa, M83 postao rokerskija verzija Daft Punka.
Fat Joe, Remy Ma – All the Way Up
Fat Joe se ne menja, u svakom mogućem smislu te rečenice. 12 godina nakon stvaranja hitova pogodnih za mesto u nekoj od video simulacija NBA lige, poput Lean Back, njujorški reper sa dobrim tajmingom za letnji hit, radi ono što najbolje zna. Matrica zvuči kao suptilna korekcija pesma Jennifer Lopez Get Right, a celokupni utisak tera na proslavu dobijanja vozačke dozvole sa spuštenim prozorima automobila.
Troye Sivan – YOUTH
Direktno sa časova plesa kod Drake-a, Troye Sivan je požurio u studio i snimio pesmu o bivanju mladim, divljim i slobodnim poput Wiz Khalife, samo sa manje dima od gandže i užim fokusom na kasne večernje sate koji se neprimetno nadovezuju na jutarnje. Za sada me ova pesma nervira, ali imaću prilike da je čujem još milion puta kroz dva meseca, pa ću onda doneti konačnu presudu.
Flume ft. Kai – Never Be Like You
Flume je hrabar čovek. Kada celi svet čeka na novu veliku nadu elektro mainstreama, ali se ujedno ne libi da oštro osudi svaki nedovoljno dobar pokušaj kao traljavu frivolnost, Flume na svom drugom dugosvirajućem izdanju čini Becka, Vince Staplesa i Little Dragon pogodnim za radio puštanja. Never Be Like You regrutuje još jednog odanog vojnika Diplove vojske featuring izvođača, kanadsku pevačicu Kai, kojoj je Flume matematički precizno izračunao udeo u pesmi koja je reanimacija Tumblr bloga.
Meghan Trainor – Me Too
Distopijska verzija Adele nas je prošle godine pozvala da budemo all about that bass, iako sam ja mogao maksimalno da izvučem oko 80 procenata basa iz sebe i udovoljim joj. Potom je usledio singl koji je podsećao na Britney Spears s početka 2000-ih (No), da bismo ovog leta dobili polu-repovanje uz elektro-pop instrumental i Uptown Funk tipom refrena u singlu Me Too. Već sada bih mogao da se kladim da će se nakon prebrojavanja Spotify strimova i Youtube pregleda, ova pesma naći u top 5 na kraju avgusta.
DNCE – Toothbhrush
Dok je brat Joe Jonasa, Nick, u grčevitoj borbi za kritičkim priznanjem od strane izbirljvijeg dela LGBT populacije, Joe sa svojim post Jonas Brothers bendom DNCE, pokušava da barem izjednači uspeh prošlogodišnjeg letnjeg hita Cake by the Ocean. Vokalno ukorenjen u falsetu Adam Levine-a, Toothbhrush nastavlja priču Johna Mayera iz 2001. godine, koji se tada spremao na, za njega, veliki korak u vezi – ostavljanje četkice za zube njegove devojke, u pregradi iznad lavaboa svog kupatila.
The Chainsmokers – Don’t Let me Down
Utilitaristički nazvan singl od prošle godine, #Selfie, bio je visoko plasiran i u Velikoj Britaniji i u Americi. Godinu dana kasnije, imaju singl koji zvuči kao 45. minut Hardwellovog seta na prošlogodišnjem Exitu, a koji će vas celog leta proganjati kao prodavačica u Liliju.
Justin Bieber – Company
Albumom Purpose, Bieber se repozicionirao sa statusa tinejdž zvezde, u ozbiljnog pop aduta. Tranzicija je izvršena gotovo neprimetno a očigledan benefit se ogleda u suptilnim i nenavalentnim hitovima poput Sorry, What Do You Mean i Where Are You Now. Za ovo leto, Bieber nastavlja sa suptilnošću, kao i značajno smanjenim tempom od pomenuta tri prošlogodišnja hita pesmom Company. Klasično muvanje uokvireno u suptilnom pitanju pravljenja društva jedno drugom. Netflix and chill bez Netflixa.
Zhu ft. Skrillex – Working For It
Kada se ukrste dva producenta sa konstantnom erekcijom za kolaboracije, dobija se hit koji će biti soundtrack vaše namrštene face u klubu nekog od gradića na moru, uzrokovane stalnim pritiskom razigranih ekstremiteta drugih ljudi na vaša tragično izgorela leđa.
Autor: Andrija Savić
COMMENTS